stereo – ukraińska bankowość otwiera się w Polsce

Minęło prawie 11 miesięcy od pełnowymiarowej inwazji Rosji na terytorium Ukrainy. Mimo to Ukraińcy wciąż chodzą do pracy, spłacają kredyty, a nawet otwierają nowe restauracje i różne firmy. Wojna nie przeszkodziła również zespołowi monobanku, największego banku internetowego w Ukrainie z 6,8 milionami klientów, w przygotowaniu się do uruchomienia nowego projektu stereo w Polsce.

„Przeanalizowaliśmy rynek i oferty głównych graczy i zdaliśmy sobie sprawę, że możemy zaproponować coś więcej. Chcemy dać Ukraińcom w Polsce możliwość korzystania ze zwykłych usług i pokazać Europejczykom, że bankowość może być wygodna, szybka, a nawet zabawna. Mamy nadzieję, że nasz projekt stanie się kamieniem milowym w integracji europejskiej Ukrainy” – wyjaśnia Oleg Gorokhovsky, współzałożyciel monobanku i stereo.

Klienci stereo będą mogli w kilka minut otworzyć konto w aplikacji i uzyskać dostęp do karty wirtualnej lub zamówić fizyczną. W aplikacji będzie można płacić za usługi, robić przelewy w Polsce, Ukrainie i na świecie na numer karty, znajomym z listy kontaktów lub na numer konta. Karty można dodać do Apple i Google Pay, a dla subskrybentów pakietu stereo+ dostępne będą ciekawe usługi dodatkowe.

Po uruchomieniu klienci będą mogli korzystać z kredytów. stereo pomoże Ukraińcom stworzyć historię kredytową i szybciej zaadaptować się w Polsce, otwierając rachunki bankowe z pełną europejską licencją bankową.

Obsługa klienta stereo odpowie na wszelkie pytania 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu za pośrednictwem komunikatorów, takich jak WhatsApp, Messenger i Viber. Założyciele ogłosili, że nie będzie chat botów, tylko komunikacja z doradcami w języku polskim i ukraińskim.

„Klienci postrzegają banki jako zło konieczne. Jako przedsiębiorstwo użyteczności publicznej – nikt nie lubi mieć z nimi do czynienia, jednak są niezbędne dla komfortowego życia. Zadaniem każdej firmy usługowej jest ułatwienie wszystkich spraw dla klienta. A my nie tylko ułatwiamy sprawy bankowe, ale zapewniamy również przyjemne nowe doświadczenia korzystania z aplikacji bankowej” – mówi Mikhail Rogalsky, współzałożyciel stereo.

Teraz na stronie stereo.io znajduje się formularz kontaktowy dla tych, którzy chcą jako pierwsi uzyskać dostęp do aplikacji. Aplikacja będzie dostępna już w 1 kwartale 2023 roku, a pierwsi użytkownicy będą mogli wziąć udział w testach wersji beta.

O monobanku

Byli menedżerowie najwyższego szczebla PrivatBanku, największego klasycznego banku w Ukrainie, założyli monobank w 2017 roku.

W ciągu 5 lat liczba aktywnych klientów monobanku wzrosła do 6,5 milionów. Dla porównania:

monobank osiągnął zysk operacyjny po 10 miesiącach od uruchomienia, podczas gdy większość banków internetowych w dalszym ciągu przynosi straty i jest uzależniona od pieniędzy inwestorów.

Pomimo pełnowymiarowej inwazji Rosji na Ukrainę, 4,500 nowych klientów dziennie dołącza do banku dzięki całkowicie zdalnej rejestracji z dowolnego miejsca na świecie. A wszystkie kluczowe systemy działają w chmurze, zapewniając stabilność w ekstremalnych warunkach wojennych. W ciągu ostatniego roku monobank uruchomił główne narzędzie zbiórek charytatywnych w Ukrainie – w banku, własną aplikację inwestycyjną, acquiring dla restauracji i firm internetowych oraz zintegrował się z operatorem komórkowym w celu sprzedaży i obsługi eSIM.

monobank otrzymał wiele nagród, m. in. Red Dot Design Award za projekt aplikacji, dwa złote medale i Grand Prix Effie Awards za wprowadzenie zmian na rynku, marketing produktów i wydajność. Współzałożyciele projektu Oleg Gorokhovsky i Mikhail Rogalsky są aktywni w swoich sieciach społecznościowych, co pozwala klientom poczuć, że są ważną częścią tego projektu.

Według badania KANTAR Ukraine wskaźnik NPS, który odzwierciedla lojalność klientów, monobanku wynosi 69, jeden z najwyższych na świecie wśród firm konsumenckich.

Źródło: monobank