Strategia innowacji dla małych i średnich firm – bezpłatne seminaria w ramach programu „Europerspektywy”

Raiffeisen Bank Polska S.A. przy współpracy z Harvard Business Review Polska przygotował czwartą edycję programu „Europerspektywy – praktyka biznesu w UE” adresowanego do sektora MSP. W ramach programu przedsiębiorcy zarządzający małymi i średnimi firmami będą mogli wziąć udział w bezpłatnych seminariach. Tegoroczny cykl zatytułowany „Od innowacji do sukcesu na rynkach UE. Jak praktycznie wykorzystać innowację jako narzędzie konkurowania?” ma ich zainspirować do większej otwartości na nowe pomysły i zachęcić do zastosowania strategii innowacji w tworzeniu modeli biznesowych.

– W każdej branży i we wszystkich obszarach działalności firmy jest miejsce na nowatorskie rozwiązania i „przecieranie szlaków”, które później mogą stać się rynkowym standardem. Na każdym etapie rozwoju firmy istnieje potrzeba dokonywania wyboru dalszej strategii. W pewnym momencie przedsiębiorca musi sobie odpowiedzieć na pytanie, czy bardziej opłacalne będzie dla niego powielanie sprawdzonych modeli, czy może właśnie nadszedł czas na decyzje pionierskie – powiedział Piotr Czarnecki, prezes zarządu Raiffeisen Bank Polska S.A.

Organizatorzy projektu chcą umożliwić przedsiębiorcom z sektora MSP dostęp do praktycznej wiedzy i wykorzystując przykłady skutecznych rozwiązań promowanych przez Harvard Business School, namówić ich do wprowadzenia w swoich firmach szeroko pojętej „kultury innowacji”. Menedżerowie uczestniczący w seminariach będą mogli także zapoznać się z zasadami benchmarkingu i innymi sposobami podnoszenia efektywności operacyjnej firmy. Część prezentacji będzie poświęcona poradom dotyczącym finansowania innowacyjnych projektów z funduszy strukturalnych UE.

Bezpłatne seminaria odbędą się w następujących miastach:

Lublin – 10 maja Kielce – 24 maja

Katowice – 11 maja Kalisz – 25 maja

Kraków – 12 maja Toruń – 31 maja

Zielona Góra – 17 maja Gdańsk – 1 czerwca

Wrocław – 18 maja Warszawa – 2 czerwca

Łódź – 19 maja Szczecin – 9 czerwca

Pogłębione informacje dotyczące zagadnień poruszanych na seminariach, a także kompendium wiedzy związanej z zarządzaniem firmą, będzie można znaleźć w portalu internetowym www.europerspektywy.pl i w bezpłatnym magazynie kwartalnym „Europerspektywy”, dystrybuowanym między innymi wśród uczestników seminariów i prenumeratorów reprezentujących sektor MSP.

Program „Europerspektywy” jest realizowany przez Raiffeisen Bank Polska S.A. przy współpracy z Harvard Business Review Polska, będącego polską edycją najbardziej prestiżowego magazynu dla menedżerów. HBRP odpowiada za merytoryczną zawartość programu. Od końca 2003 r. w programie wzięło udział już ponad 4 tys. przedsiębiorców.