Strategiczne partnerstwo Bankier.pl i Open Finance

Bankier.pl – lider wśród polskich portali finansowych oraz Open Finance – ogólnopolska firma doradztwa finansowego – nawiązały strategiczne partnerstwo. Współdziałanie zwiększy transakcyjność obu firm oraz umożliwi wzmacnianie brandów poprzez wzajemną promocję. Użytkownicy Bankier.pl, którzy mogą już skorzystać z ponad stu produktów finansowych, uzyskają dostęp do kolejnych ofert oraz pomocy doradców Open Finance przy bardziej skomplikowanych procedurach.

„Partnerstwo strategiczne z Open Finance umożliwi nam wykorzystanie możliwości sprzedaży stacjonarnej, bez ponoszenia kosztów i ryzyka rozwoju własnej sieci punktów obsługi klienta” – powiedział Tomasz Jażdżyński, prezes Bankier.pl.

„Widzimy wiele możliwości, które korzystnie wpłyną na rozwój obu firm. Przede wszystkim będziemy pracować nad wykorzystaniem dużego potencjału Bankier.pl i Open Finance do zwiększenia transakcyjności obu podmiotów i promocji obu marek” – powiedział Jarosław Augustyniak, prezes Open Finance.

Open Finance to firma posiadająca szybko rozwijającą się sieć doradców w całej Polsce. Działa obecnie poprzez 20 oddziałów w 8 największych miastach Polski oraz sieć mobilnych doradców Optimia.

„Know-how obsługi klientów w kanale sprzedaży bezpośredniej, jakie posiada Open Finance jest ogromny, podobnie jak nasz w zakresie pozyskiwania klientów przez Internet. Zasięg Bankier.pl jako medium internetowego to ponad 800 tys. lojalnych użytkowników miesięcznie” – dodał Tomasz Jażdżyński. Obie firmy cieszą się dużym zaufaniem klientów, jako niezależni pośrednicy produktów finansowych.

Zdaniem Tomasza Jażdżyńskiego partnerstwo to także wspólne opracowania i raporty dotyczące rynku, wspólne produkty finansowe i łączone promocje.

Bankier.pl zamierza niedługo zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Wartość oferty publicznej nie przekroczy 10 mln zł. Prospekt emisyjny zostanie złożony w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (KPWiG) jeszcze w I połowie kwietnia.

„Zapisy chcielibyśmy przeprowadzić w pierwszej połowie czerwca. Żeby zdążyć, musimy złożyć prospekt w pierwszej połowie kwietnia. Wszystko idzie zgodnie z planem” – zapowiedział Tomasz Jażdżyński.

Portal planuje dalszą dywersyfikację kanałów dystrybucji, zarówno w zakresie treści informacyjnych, jak i produktów finansowych. Spółka chce też rozwijać nowe, atrakcyjne serwisy informacyjne i usługowe, m.in. poprzez akwizycje specjalistycznych, niszowych portali wertykalnych.

„Wszystkie podejmowane działania przez zarząd Bankier.pl mają na celu dalsze umocnienie naszej pozycji jako lidera w jednym z najzyskowniejszych sektorów Internetu” – powiedział prezes Bankier.pl. „Nastawienie na rentowność widać już w naszych wynikach finansowych. Od 2004 roku Bankier.pl jest zyskownym przedsięwzięciem. Będziemy kontynuować ten trend.” – zapowiada prezes Jażdżyński.

Bankier.pl w 2005 roku zanotował 0,34 mln zł zysku netto przy przychodach na poziomie 6,21 mln zł. W 2004 roku było to odpowiednio 0,20 i 3,29 mln zł.