ING Bank Śląski zajął najwyższe miejsce w rankingu „Kryształy Symetrii”, oceniającym użyteczność stron internetowych banków. Strona ING najszybciej prowadzi użytkowników do informacji – wynika z badania.
Jak podają autorzy rankingu „Kryształy Symetrii”, ING Bank Śląski jest zdecydowanym liderem badania. Strona banku została najwyżej oceniona pod kątem efektywności (realizowania zamierzonych celów) oraz łatwości poznawania treści i komfortu użycia. 85% użytkowników znajduje na niej poszukiwaną informację i robi to średnio w zaledwie 80 sekund. Internauci dokonujący oceny stron docenili wyraźne punkty startowe, umożliwiające szybkie rozpoczęcie pracy w serwisie oraz krótkie dotarcie do poszukiwanych informacji. Bank jest także numerem „1” w zakresie poszukiwania informacji związanych z zastrzeżeniem karty.
Ideą Kryształów Symetrii jest promowanie najlepszych standardów usability w Polsce i wyróżnianie wiodących marek w tym zakresie. Autorzy badania sprawdzają, na ile użyteczne są czołowe serwisy polskiego Internetu. Najlepiej ocenione serwisy są wyróżniane „Kryształami Symetrii”. Pierwszą ocenianą przez Symetrię branżą były banki, a dokładniej ich strony internetowe dedykowane klientom indywidualnym.
Strony internetowe banków oceniało 2 000 internautów, którzy zostali poproszeni o wykonanie 4 zadań
- Sprawdzenie maksymalnego okresu, na jaki bank może przydzielić mieszkaniowy kredyt hipoteczny w złotówkach klientowi indywidualnemu,
- Odszukanie numeru telefonu, pod który należy zadzwonić, aby zastrzec zagubioną kartę płatniczą,
- Sprawdzenie jaki jest okres spłaty bez odsetek dla złotej karty kredytowej „X”,
- Sprawdzenie jakie jest aktualne oprocentowanie kwoty 5000 zł na koncie oszczędnościowym „X” w walucie polskiej.
Wyniki realizacji zadań przez użytkowników na stronach poszczególnych banków zostały zagregowane przez narzędzie UserZoom. Następnie dokonano przeliczenia: czasów realizacji, odczuwanej satysfakcji oraz zadań zakończonych sukcesem. Do końcowych wyliczeń wzięto pod uwagę wartości względne, tzn. jako miarę 100% (pełna realizacja) przyjęto wynik tzw. lidera – banku, w którym dane zadanie było realizowane najlepiej. Za ostateczną miarę użyteczności przyjęto uśrednione wyniki dla 4 realizowanych zadań.
Źródło: ING Bank Śląski