To już piąta edycja tego najpopularniejszego w Polsce plebiscytu, w którym studenci wybierają najbardziej im przychylne produkty i marki. Pomysłodawcą i organizatorem plebiscytu jest magazyn studencki „Dlaczego”. Pierwsza edycja konkursu miała miejsce w 1998 roku. Od tamtej pory plebiscyt zyskuje coraz większą popularność. Plebiscyt jest dwuetapowy, a jego celem – oprócz wyłonienia najpopularniejszych i najbardziej przyjaznych studentom marek i produktów – jest także zwrócenie uwagi na studentów jako na grupę konsumencką.
Tegoroczna edycja konkursu jest rekordowa pod względem liczby kategorii, w których wyłaniane będą Studenckie Produkty Roku – tym razem jest ich aż 21. Na Studencki Produkt Roku można głosować korzystając z zamieszczonych w magazynie „Dlaczego” ankiet plebiscytowych, drogą elektroniczną poprzez portal Korba.pl oraz na wybranych uczelniach wyższych. Ogłoszenie wyników plebiscytu będzie miało miejsce w czerwcu. Podczas wyjątkowej Gali, w obecności ponad tysiąca gości, zwycięzcom wszystkich dwudziestu jeden kategorii plebiscytu, zostaną wręczone statuetki oraz przyznane tytuły Studencki Produkt Roku 2005. Od tego dnia, przez rok, zwycięzcom plebiscytu przysługiwać będzie prawo wykorzystywania uzyskanego tytułu we wszystkich działaniach promocyjnych i marketingowych.
Więcej informacji na temat plebiscytu Studencki Produkt Roku w marcowym numerze magazynu „Dlaczego” oraz na www.korba.pl.