Stworzona przez Oracle Sieć MSP ułatwia znalezienie idealnego rozwiązania biznesowego

Sieć MSP (SME Network) umożliwia przedsiębiorstwom dobranie technologii najlepiej zaspokajającej ich potrzeby, spośród rozwiązań oferowanych przez Oracle i jej partnerów. Dzięki temu społeczność niezależnych dostawców oprogramowania i dystrybutorów produktów Oracle ma szansę zaoferować swoje rozwiązania milionom potencjalnych klientów. Częścią projektu jest także finansowana przez firmę Oracle kampania reklamowa w prasie i Internecie oraz telemarketing oferowanych w projekcie rozwiązań partnerów.

„Małe i średnie przedsiębiorstwa z reguły szukają dostępnych cenowo aplikacji biznesowych, spełniających konkretne wymagania firmy. Odpowiednie wyszukiwarki internetowe mogą skutecznie zwiększyć świadomość firm sektora MSP na temat istnienia rozwiązań specyficznych dla konkretnych branż” – powiedziała Laura Converso, starszy analityk w oddziale firmy IDC na region EMEA.

Niezależnie od wyszukiwarki internetowej, co kwartał wydawana jest płyta CD zawierająca aktualne zestawienie rozwiązań dla MSP. Oracle udostępnia także małym i średnim przedsiębiorstwom dodatkowe zasoby, m.in. internetowe kursy „Tworzenie strategicznego biznesplanu” (Developing a Strategic Business Plan), „Skuteczne kierowanie zespołem” (Leading Effective Teams), a także „Jak rozwijać własną firmę” (How Grow Your Business).

Społeczność partnerów Oracle liczy obecnie ponad 4750 firm z regionu EMEA i w roku finansowym 2005 powiększyła się o 30% (od czerwca 2004 r. do końca maja 2005 r.). Partnerzy stanowią bardzo istotny element działalności firmy Oracle. Przychód wygenerowany przez nich w roku finansowym 2005 wzrósł o ponad 40%. Odgrywają oni także role doradcze i opiniotwórcze w ponad 80% projektów związanych z technologiami Oracle prowadzonych w regionie EMEA.

Obecnie już ponad 1000 niezależnych producentów oprogramowania promuje swoje rozwiązania przez sieć MSP. Wszystkie firmy oferujące rozwiązania oparte na technologii Oracle dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw, będące członkami sieci Oracle PartnerNetwork, mają możliwość prezentowania swojej oferty w tej sieci.

„Umożliwiając promowanie naszych rozwiązań przez sieć MSP, firma Oracle po raz kolejny dowodzi swojego zaangażowania w tworzenie szans i możliwości dla swoich partnerów” – powiedział Pascal Boulanger, kierownik ds. kontaktów partnerskich we francuskiej firmie KIMOCE. „Nasz udział w tym programie już przyniósł odczuwalne skutki i zwiększył sprzedaż do małych i średnich przedsiębiorstw. Patrick Hett, dyrektor generalny KIMOCE, potwierdza, że nasza strategia rozwoju w Europie opiera się na partnerstwie z firmą Oracle”.

„Niezależni producenci oprogramowania tworzący w technologii Oracle mają zagwarantowany dostęp do najwyższej klasy produktów i pomocy technicznej przy tworzeniu nowych aplikacji oraz wsparcie dla marketingu swoich rozwiązań” — powiedział Tim Payne, wiceprezes firmy Oracle ds. marketingu technologii na region EMEA. „Stworzenie sieci MSP wygenerowało popyt na rozwiązania naszych partnerów i zwiększyło ich szanse na sukces na coraz bardziej konkurencyjnym rynku”.

Sieć MSP działa w następujących krajach: Austrii, Belgii, Czechach, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Irlandii, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Szwecji, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii oraz na Węgrzech. Dostępna jest w pięciu wersjach językowych: angielskiej, francuskiej, niemieckiej, włoskiej i hiszpańskiej.