W styczniu 2018 r. największym reklamodawcą w branży finansowej był mBank – wynika z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów. W promocję zainwestował ponad 9 mln zł.
– Styczeń 2018 był dla nas wyjątkowy pod względem reklamowym. Gros naszej obecności w mediach wiązało się z kampaniami o wydźwięku społecznym. Po raz pierwszy graliśmy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy jako jej główny partner – mówi Iwona Ryniewicz, dyrektor departamentu komunikacji i strategii marketingowej w mBanku.
– Spoty były emitowane w telewizji do dnia finału. Nasz debiut w tej roli okazał się wielkim sukcesem. Zaangażowanie naszych klientów przeszło wszelkie oczekiwania, a my jesteśmy dumni, że mieliśmy w tym swój udział. Daliśmy temu wyraz w kampanii radiowej emitowanej po finale – dodaje.
Bank prowadził ponadto trzecią edycję kampanii społecznej „Uważni w sieci”. Spoty emitowano głównie w telewizji i online. – Konsekwentnie uświadamiamy wszystkich korzystających z Internetu o podstawowych zasadach bezpieczeństwa obowiązujących w sieci. Wszystkie dotychczasowe odsłony kampanii spotkały się z pozytywnym odzewem odbiorców – mówi Iwona Ryniewicz.
Z analizy IMM wynika, że w pierwszej trójce znalazły się jeszcze Alior Bank i Provident. Obie instytucje wydały jednak na reklamę o połowę mniej niż mBank. W styczniu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy pożyczek gotówkowych (35 proc. wszystkich kategorii produktowych), ogólnych usług bankowych oraz kont osobistych.