Sukces Durexa

Do lutowego rekordu odwiedzin serwisu przyczynił się konkurs walentynkowy – Ograzmofon oraz związana z nim kampania reklamowa. Serwis www.durex.pl co miesiąc odwiedza średnio 200 tysięcy internautów, generując ponad 1, 7 mln odsłon. Surfują oni po stronach Durexa przez ok. 6,5 minuty.

Serwis został oparty na trzech podstawowych sekcjach, w których Durex: Uczy, Chroni oraz Bawi.

W dziale „Uczy” internauci dowiedzą się wszystkiego, co w seksie ważne i ciekawe – od nowych pozycji miłosnych po specjalne potrawy na upojny wieczór we dwoje. Sekcja „Chroni” zawiera praktyczne porady dotyczące posługiwania się prezerwatywami, porady lekarza oraz informacje o chorobach przenoszonych drogą płciową. W dziale „Bawi” znajdziemy m.in.zabawne opowiadania i gadżety. Serwis jest codziennie aktualizowany przez pracowników agencji Zentropy Partners.

Serwis daje możliwość kontaktu z lekarzem. Do specjalisty trafia codziennie wiele zapytań. Każdy dokument, zamieszczony w serwisie, może być komentowany przez odwiedzających. W tej chwili witryna zawiera ponad 23 000 takich wpisów – komentarzy. W cotygodniowej sondzie, dotyczącej spraw seksu, bierze udział nawet 6 000 osób.

Dwa razy w roku w serwisie odbywają się akcje specjalne. Jedną z nich jest światowy raport nt zachowań seksualnych, znany pod nazwą Global Sex Survey. W 2005 roku polscy internauci przesłali w ramach tego badania prawie 100 000 ankiet – 26% wszystkich zebranych na świecie kwestionariuszy, co oznacza, że jesteśmy narodem bardzo aktywnym i chętnie dzielącym się spostrzeżeniami dotyczącymi seksu. Drugą niekonwencjonalną akcją interaktywną jest konkurs walentynkowy, w tym roku występujący pod nazwą „Orgazmofon”. Cieszył się on ogromną popularnością nie tyko ze względu na inspirującą nazwę, ale także innowacyjne narzędzia, wykorzystane w jego realizacji. Wykorzystano między innymi elementy marketingu mobilnego – uczestnicy, dzwoniąc pod specjalny numer telefonu, mogli zarejestrować dźwięki, jakie kojarzą się im z osiąganiem szczytów rozkoszy. Dzięki „Orgazmofronowi” i towarzyszącej mu kampanii reklamowej w lutym serwis odwiedziło 350 tysięcy osób, to jest o 150 tysięcy więcej niż średnia miesięczna dla Durex.pl.

Projekt witryny oraz internetowa kampania reklamowa badania Global Sex Survey, przygotowane przez agencję interaktywną Zentropy Partners, zyskały w 2005 roku uznanie jury branżowych konkursów Boomerang i Webstarfestival.