Sukces SOPLICY w Meksyku, Anglii i Irlandii

SOPLICA Szlachetna zadebiutowała w październiku 2005 roku jednocześnie na trzech rynkach zagranicznych. W ciągu ostatnich 6 miesięcy jej sprzedaż w Meksyku i Irlandii (gdzie jest jedyną polską wódką sprzedawaną na rynku) cały czas dynamicznie rośnie. W Wielkiej Brytanii popyt na produkt okazał się tak duży, że producent zdecydował się na jego sprzedaż w największych sieciach supermarketów Somerfield i Threshers. Rosnącą dynamika sprzedaży oraz duże zainteresowanie partnerów zagranicznych pozwala prognozować dalszy wzrost popytu na ten polski produkt.

To nie jest debiut SOPLICY tylko „come back”
Ten znany na świecie trunek, po prawie 100 latach, powrócił na rynki zagraniczne. Przed I Wojną Światową, SOPLICA była już eksportowana m.in. do USA, Rumunii, Włoch, Niemiec, Holandii, Szwecji, Austrii, Szwajcarii i Turcji. W tym okresie była też wielokrotnie nagradzana na międzynarodowych konkursach. Po II Wojnie Światowej produkcja SOPLICY została wznowiona w 2000 roku przez firmę BOLS Sp. z o.o.

Chcieliśmy, aby powrót SOPLICY na międzynarodową scenę był w dobrym stylu. Stawiamy na promocję marki oraz naszego kraju, gdyż Polska słynie z jednych z najlepszych alkoholi na świecie. Na podstawie dotychczasowej dynamiki wzrostu sprzedaży wnioskujemy, że marka ma olbrzymi potencjał, dlatego będziemy chcieli zwiększyć eksport w 2006 roku o 30 %. Wkrótce zamierzamy również rozpocząć eksport na nowe rynki: Argentyny, Brazylii, Rumunii, Łotwy, Urugwaju Izraela, RPA i Francji – powiedział Paweł Królikowski, senior brand manager Domestic Vodka, BOLS Sp. z o.o.

Tak jak przed laty, SOPLICA zaczyna również odnosić sukcesy w międzynarodowych konkursach. W kwietniu br. The International Taste & Quality Institute (iTQi), niezależna międzynarodowa organizacja oceniająca i nagradzającą najlepsze smaki w kategoriach jedzenie i napoje –– wyróżniła SOPLICĘ Szlachetną oraz SOPLICĘ Wiśniową nagrodą Superior Taste Award 2006. Jury przyznające nagrody składało się ze specjalistów, szefów kuchni, znawców win i alkoholi współpracujących z najważniejszymi europejskimi stowarzyszeniami kulinarnymi. Nadanie certyfikatu przez iTQi jest utożsamiane z podniesieniem wartości marketingowej towarów spożywczych.