Superbrands wkracza do Czech

Celem projektu, podobnie jak w Polsce, było wyłonienie najsilniejszych marek na rynku. Marki wybierano w czterech kategoriach. Do pierwszego czeskiego albumu Superbrands weszły zarówno te marki, które także w Polsce uznano za najsilniejsze jak Coca – Cola, Durex, Microsoft czy Nescafé, jak i marki mniej znane. Z czeskich marek jedną z najsilniejszych na rynku okazała się m.in. Škoda.

Superbrands to niezależna organizacja działająca od ponad 10 na całym świecie. Jej zadaniem jest promowanie i nagradzanie silnych marek na poszczególnych rynkach. Organizacja rozpowszechnia ideę „brandingu” poprzez wydawanie albumów przedstawiających opis sukcesu (studium przypadku) najmocniejszych na danym rynku brandów. Marki, które znalazły się w „biblii brandingu”, wyłaniane są w kilku etapach przez Radę Marek. W skład czeskiej Rady Marek weszli dziennikarze, przedstawiciele największych agencji reklamowych oraz praktycy biznesu.

W trakcie uroczystości finalnej nagrodzone zostaną zwycięskie marki oraz będzie miała miejsce premiera pierwszej czeskiej „biblii brandingu” – albumu Superbrands. Patronat nad jego pierwszym wydaniem objął wicepremier do spraw gospodarki Martin Jahn, który poprowadzi również część samej gali. Uroczystość, na której będą obecni przedstawiciele nagrodzonych marek oraz wybitne osobistości czeskiej kultury, biznesu i polityki będzie miała miejsce w luksusowym praskim hotelu Corinthia Towers.