Zgodnie z tradycją, wraz ze zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia, przedstawicielstwo MasterCard Europe w Polsce przygotowało dla użytkowników kart płatniczych ze znakiem MasterCard®, MasterCard Electronic® lub Maestro® loterię świąteczną. Promocji konsumenckiej i działaniom w mediach towarzyszy kampania w kinach sieci Cinema City.
„Świąteczna Promocja MasterCard”, tak jak co roku, adresowana jest do posiadaczy kart płatniczych ze znakiem akceptacji systemu MasterCard oraz ich potencjalnych użytkowników. Celem kampanii jest zarówno zwiększenie liczby transakcji niebankomatowych dokonywanych kartami MasterCard®, MasterCard Electronic® i Maestro®, jak i popularyzowanie samych kart płatniczych.
Wśród osób, które w dniach od 1 listopada do 31 grudnia 2004 roku dokonają zakupu za co najmniej 100 złotych i zapłacą za nie kartą MasterCard®, MasterCard Electronic® lub Maestro® zostaną rozlosowane nagrody: karta płatnicza o wartości 100 000 zł, jeden z 50 talonów o wartości 800 zł na zakupy w wybranych sklepach sieci Campus lub jedna z 25 kamer cyfrowych Sony. Dodatkowo, co dziesiąte zgłoszenie zostanie nagrodzone 1 z 1000 zestawów świątecznych świeczników. Aby wziąć udział w loterii należy zgłosić swój udział za pomocą SMS-a (wysłanego na numer 3636, schemat zgłoszenia: imię#nazwisko#ddmm#kwota), formularza promocyjnego na stronie internetowej www.3636.pl lub telefonicznie pod numerem: 0 502 02 02 02.
Promocji konsumenckiej towarzyszy kampania w mediach zaadaptowana na polski rynek przez agencję reklamową McCann-Erickson. Kampania w telewizji (TVP, TVN, Polsat, TV4, TVN7), radio (RMF FM i PR3), prasie i Internecie wystartowała 1 listopada i potrwa do 24 grudnia. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Universal McCann. Reklamy pojawiać się będą w magazynach: „Newsweek”, „Polityka”, „Wprost”, „Naj”, „Przyjaciółka”, „Tele Tydzień”, Tele Magazyn”, „Viva”, „Gala” oraz w wybranych serwisach internetowych (Onet.pl, Wp.pl, Gazeta.pl i Money.pl).
Świąteczna promocja jest częścią prowadzonej przez agencję MRM/Momentum Group zintegrowanej kampanii, na którą składają się trwające przez cały rok, powiązane ze sobą działania z zakresu marketingu bezpośredniego – promocje konsumenckie wsparte programami motywacyjnymi dla punktów sprzedaży.
Tegoroczna świąteczna promocja zostanie dodatkowo wsparta aktywnością w kinach sieci Ciema City w 11 największych miastach Polski. W holach kin w czasie trwania akcji będą widoczne materiały promocyjne MasterCard – niestandardowe narzuty na kanapy i fotele, plakaty informujące o loterii, standy z ulotkami wyeksponowane przy kasach oraz ławkach ustawionych obok kanap. Podczas weekendów wsparciem akcji będą hostessy udzielające informacji o zasadach loterii i zachęcające do udziału w niej.
Najnowsze działania promocyjne, w tym właśnie „Świąteczna promocja” zostały wkomponowane w trwającą od początku października kampanię edukacyjną systemu płatniczego MasterCard – „Karta lepsza niż gotówka”, uzupełniając ją o dodatkowe elementy. Celem kampanii jest przybliżenie potencjalnym oraz obecnym użytkownikom kart płatniczych zalet oraz możliwości jakie daje ich posiadanie. Częścią tej kampanii jest również ogłoszony przez przedstawicielstwo MasterCard Europe w Polsce konkurs dla pracowników banków – „Master of Customer Service 2004”. Więcej informacji na temat konkursu można uzyskać na stronach serwisu www.bankowiec.pl.