Świąteczno – noworoczna kampania Nordea Bank Polska

Nordea Bank Polska wspólnie z Nordea Polska Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie oraz Nordea Powszechnym Towarzystwem Emerytalnym rozpoczyna świąteczną, wizerunkową kampanię reklamową. Pierwszą emisję spotu zaplanowano na 25 grudnia 2009. Celem działań jest nie tylko utrwalanie pozytywnych relacji z klientami, ale również wzmocnienie marki Nordea .

Najnowsza odsłona reklamy to modyfikacja spotu emitowanego w ramach wiosennej kampanii brandingowej. Ma wzmacniać pozytywny wizerunek nie tylko Nordea Banku, ale też pozostałych spółek Grupy Nordea działających w Polsce: towarzystwa ubezpieczeń na życie oraz funduszu emerytalnego. W czasie składania życzeń i rodzinnych spotkań Nordea chce nawiązać do wartości, z którymi utożsamiana jest  ta największa skandynawska grupa finansowa: do bezpieczeństwa, doświadczenia oraz zaufania. Równie ważnym celem przekazu reklamowego Nordea jest dalsze budowanie silnie emocjonalnych, pozytywnych więzi z marką.

Przekaz spotu oparty jest na motywach znanych z wcześniejszych tegorocznych kampanii Nordea Banku: przyjaźni, rodzinnej atmosferze, pozytywnych doświadczeniach związanych z budowaniem relacji z klientem, wzajemnym wsparciu i zrozumieniu. Jak zwykle w reklamie wykorzystano wizerunek ambasadora marki Tony’ego Hyyryläinena, występującego wcześniej w programie „Europa da się lubić”. Postać Toniego w naturalny sposób zestawiona została z głównym przekazem, a dodatkowo ten bohater w nieszablonowy sposób przekazuje życzenia świąteczne od trzech skandynawskich spółek Nordea działających w Polsce.

Grupą docelową są mieszkańcy dużych miast. Przygotowano dwie wersje czasowe: 60- i 30-sekundową. Spoty emitowane będą od 25 grudnia 2009r. w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych – tj. TVP1 i TVP2, TVN, Polsat, a także sprofilowanych na wielkomiejskiego  odbiorcę kanałach tematycznych: TVN24 oraz w stacjach pakietu Atmedia, w tym: National Geographic, AXN, Ale Kino i Kino Polska.

Modyfikację kreacji kampanii przygotowała krakowska agencja Hand Made. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy MPG, a spot telewizyjny wyprodukował dom produkcyjny Papaya. Reżyserem jest Tomasz Nalewajek, a klienta reprezentował Sławomir Ronkowski, dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji Nordea Bank Polska.

Źródło: Nordea Bank Polska