W Citi kultura wolontariatu wspierana jest od lat. Obecnie trwa 11 edycja Światowego Dnia Citi dla Społeczności, ogólnoświatowej akcji w której udział bierze kilkadziesiąt tysięcy wolontariuszy z ponad 90 krajów świata. W tym roku zaplanowano także projekt z myślą o tych, którzy nie są pracownikami Citi, a chcą dołączyć do pomagania innym.
Na specjalnej landing page Światowego Dnia Citi dla Społeczności znajduje się podstrona akcji grantowej, skąd można oddać głos na wybraną placówkę. Zwycięzca grantu Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy zostanie wyłoniony na podstawie statystyk udostępnień w mediach społecznościowych (#) hashtagów przypisanych placówkom biorącym udział w akcji.
Nasi pracownicy już od 11 lat angażują się w pomoc potrzebującym. Wraz z rodzinami i przyjaciółmi starają się rozwiązać konkretne problemy, które występują w społecznościach, w których żyją. Patrząc na realizowane projekty widać jak wolontariat ewoluuje wraz ze zmianami zachodzącymi w społeczeństwie, mówi Sławomir S. Sikora, Prezes Citi Handlowy, a także Citi Country Officer Poland.Wolontariat sprawdza się już nie tylko jako realizacja najprostszych potrzeb, ale także jako inspirowanie i dzielenie się wiedzą. Ja sam w tegorocznej edycji Światowego Dnia dla Społeczności miałem okazję spotkać się z najmłodszymi entuzjastami startupów w Polsce podczas StartUp Weekend Kids, gdzie byłem jednym z mentorów prowadzących zespoły. Aspekt innowacji połączony z edukacją miały także zorganizowane dla dzieci i młodzieży warsztaty z druku i modelowania 3D. Myślę, że ten wymiar pomocy, rozumiany jako dostęp do know-how i nowych technologii będzie zyskiwał na znaczeniu.
W Polsce Światowy Dzień Citi dla Społeczności koordynowany jest przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy. Co roku dla pracowników Citi Handlowy i Citi Service Center organizowany jest konkurs „Wolontariusz na Bank”. Każdy z pracowników Citi może zaproponować projekt społeczny, który chce realizować w ramach Światowego Dnia dla Społeczności. Najlepsze propozycje otrzymują granty na pokrycie kosztów związanych z ich realizacją, a Fundacja wspiera organizatorów w kwestiach formalnych i logistycznych.
Wolontariat pracowniczy daje pozytywny efekt na wielu poziomach –powiedziała Brandee McHale, Dyrektor Corporate Citizenship w Citi.– Od bezpośredniego docierania do lokalnych społeczności, na przykład z pomocą w postaci remontów lokalnych szkół czy nasadzeń parków, przez wsparcie dla mniejszych organizacji pozarządowych, na warsztatach z edukacji finansowej młodych ludzi kończąc. Kluczem na każdym polu jest entuzjazm i pasja pracowników. Bez indywidualnego zaangażowania w projekty z ich strony nie udałoby się realizować od lat jednego z największych na świecie programów wolontariatu pracowniczego.
Światowy Dzień Citi dla Społeczności (#GCD2016) to ogólnoświatowy projekt Citi, realizowany corocznie, w którym biorą udział wolontariusze – pracownicy całej grupy. Realizowane projekty przyjmują rozmaity charakter: są to warsztaty plastyczne dla dzieci, zajęcia z zakresu edukacji finansowej dla dorosłych, ale także odnawianie domów dziecka, pomoc schroniskom i akcje krwiodawstwa. W 2015 roku w działania w ramach Światowego Dnia Citi dla Społeczności wolontariusze Citi wraz ze znajomymi i rodzinami zaangażowali się prawie 3367 razy, w 195 projektów w 14 województwach. Poprzez swoje działania tylko przez miesiąc na przełomie maja i czerwca dotarli do blisko 23 000 odbiorców.
Więcej informacji o GCD zawiera dedykowana landing page. Tam też znajdziemy opis tegorocznej akcji, w ramach której wystarczy zaTweetować lub zamieścić wpis na swoim FB wall, żeby zdecydować do kogo trafi grant. Głosowanie na jedną z trzech wybranych losowo placówek odbywa się poprzez publikację treści zagregowanych na specjalnej podstronie http://www.citibank.pl/poland/homepage/polish/fundacja-kronenberga_2.htm Żeby 5 tys. PLN grantu od Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy trafiło wybranej placówki wystarczy wrzucić gotowy Tweet na swoim profilu z powyższego linku (pod każdą placówką są ikonki Fb i Twittera, po kliknięciu na nie system generuje gotowy tekst z # danej placówki), lub analogicznie wrzucić publiczny post na swoim FB wall.