Światowy lider rynku digital finance doceniony też w Polsce

Jeden z największych serwisów pożyczkowych na świecie oraz lider w sektorzedigital finance, wonga.com, zbadał satysfakcję swoich klientów na polskim rynku. Z raportu Millward Brown wynika, iż 92 proc klientów serwisu poleciłaby go znajomym. Badanie ujawniło także, że klienci dużo lepiej oceniają korzystanie z platformy pożyczkowej Wonga niż z platform banków, w których mają rachunek. Usługa oferowana przez wonga.com jest dla polskich konsumentów łatwiejsza w użyciu, a komunikacja oferty bardziej przejrzysta.

Wonga.com jako lider sektora digital financena świecie zwraca szczególną uwagę na intuicyjność platformy pożyczek online. Ankietowani wyrazili opinię, że serwis jest odpowiednio bardzo łatwy (70 proc.) bądź łatwy (23 proc.) w użyciu. Tworząc swój produkt w 2007 roku, brytyjska Wonga dostrzegła, że klienci oczekują szybkiego i sprawnego serwisu, który spełni wymagania współczesnego klienta. Na stronie wonga.com konsument znajdzie niezbędne informacje bardzo szybko. Dzięki zastosowaniu zupełnie nowych rozwiązań jak np. popularne „suwaki kredytowe”, ponad 90 proc. badanych jest zadowolona z przejrzystego sposobu, w jakim firma komunikuje swoją ofertę.

Prostota kluczem do sukcesu

Nowoczesna platforma wspiera użytkownika w procesie finalizacji pożyczki, która
w 15 minut po weryfikacji wnioskodawcy znajduje się na jego koncie. Klient od początku wie, jakie będą koszty pożyczki i w jakim czasie będzie musiał ją spłacić – dzięki suwakom sam wybiera kwotę i dogodny dla siebie termin spłaty. Takie rozwiązanie doceniło aż 85 proc. badanych, którzy deklarują, że byli świadomi wszystkich kosztów pożyczki. – Serwis wonga.com jest tak skonstruowany, aby wspierać zasadę maksymalnej przejrzystości. Na każdym etapie procesu pożyczania na naszej stronie klient wie, co się wydarzy –komentuje Marcin Borowiecki,dyrektor zarządzający wonga.com w Polsce.

Algorytm wonga.com

Wonga.com w odróżnieniu do tradycyjnych instytucji finansowych zastosowała
w pełni zautomatyzowany proces przyznawania pożyczki. Wprowadzono nowatorskie rozwiązanie, którym jest unikatowy algorytm oceny ryzyka kredytowego. Program umożliwia błyskawiczną analizę do 8 tys. punktów danych, pochodzących z wielu źródeł, począwszy od informacji przekazanych przez klienta, na danych pochodzących z biur informacji gospodarczej oraz Biurze Informacji Kredytowej skończywszy. Algorytm wonga.com był wielokrotnie nagradzany na międzynarodowych konkursach takich jak TechCrunch Europas, Guardian Tech Media Invest czy Webby Awards. To właśnie szybkość i wygoda w korzystaniu z usługi, jaką zapewniają rozwiązania informatyczne wprowadzone przez firmę, sprawiają, że klienci wonga.com są zadowoleni z korzystania z uslugi bardziej niż z banków, w których mają rachunek.

Wonga.com vs banki

W przypadku wielu banków procedura przyznawania kredytu jest oparta o kontakt z przedstawicielem instytucji który odpowie na zapytanie klienta. Dlatego Millward Brown zapytał konsumentów, jak na tle usługi bazującej na pełnej automatyzacji jak ta oferowana przez Wonga, wypadają banki. Użytkownicy porównali łatwość w korzystaniu z usług banków, w których mają rachunek, z wonga.com. 70 proc. klientów ocenia korzystanie z Wonga jako bardzo łatwe, a 23 proc. jako łatwe. Dla porównania ocena ta dla banków to odpowiednio 27 proc. i 35 proc. Podobna zależność zachodzi w przypadku oceny przejrzystości komunikacji banków a wonga.com. Zapytani o to, jak dobrze ich zdaniem dana firma przekazuje informacje o swojej ofercie, 65 proc. klientów deklaruje, że jest zadowolona lub bardzo zadowolona z banków, a aż 93 proc.z wonga.com.

Kto jest klientem wonga.com

Klientami wonga.com są przede wszystkim ludzie młodzi, swobodnie i świadomie korzystający z internetu. 92% z nich ma dostęp do innych form finansowania – np. ponad połowa (52 proc.) z nich posiada kartę kredytową, a 50 proc. ankietowanych posiada zdolność kredytową do zaciągnięcia pożyczki w banku. 41 proc. respondentów posiada limit kredytowy na bieżącym rachunku.

Badanie zostało zrealizowane w listopadzie 2013 na grupie 511 klientów wonga.com w Polsce przez firmę Millward Brown. 

wonga.com