Święta w e-commerce – raport Ceneo

Temat przedświątecznych zakupów jest Polakom szczególnie bliski.

Pokazują to statystyki oglądalności Ceneo w okresie przedświątecznym, a także wyniki przeprowadzonego przez porównywarkę badania. Duża część Polaków albo już zaczęła kupować prezenty albo ma zamiar zabrać się za to w najbliższej przyszłości.

Najwięcej ankietowanych planuje kupno świątecznych podarunków w pierwszej połowie grudnia – aż 46%. To wtedy sklepy przeżywają największe oblężenie. Są wśród nas jednak i tacy, którzy czekają do ostatniej chwili i dosłownie kilka dni przed Wigilią pędzą do sklepów.

Do świąt bardzo starannie przygotowują się także sklepy internetowe. Kuszą klientów promocjami, konkursami i mnogością oferty. Wszak każdy sprzedawca zdaje sobie sprawę z faktu, że w tym okresie Polacy zostawią w e-sklepach masę pieniędzy. Niektórzy w dwa miesiące są w stanie zrekompensować sobie całkiem nieudany rok na rynku.

Badania Ceneo pokazały, że w świątecznym kupowaniu bardziej aktywne są kobiety. To one deklarują, że kupią większą liczbę prezentów ale za to w niższej cenie. Kobiety także wcześniej zabierają się do świątecznych zakupów.

Okazało się także, że preferujemy kupowanie stosunkowo tanich prezentów – niemalże połowa ankietowanych na jeden prezent wyda od 50 do 100 zł. Za to marzymy o telewizorach, telefonach i aparatach fotograficznych. Zestawiając ze sobą te dane wygląda na to, że duża część z nas na gwiazdkę nie dostanie tego o czym marzy najmocniej. Czyżby czekały nas kolejne stosy praktycznych i nudnych prezentów?

Źródło: Ceneo