Sygma Bank otworzy kilkadziesiąt punktów w centrach handlowych

Największy wydawca kart kredytowych w Polsce zamierza rozwinąć sieć sprzedaży w centrach handlowych. Jak się dowiedzieliśmy, jeszcze w tym roku otworzy kilkadziesiąt punktów, w których będzie oferował karty i kredyty. Nie jest jednak wyjątkiem – galerie handlowe to coraz bardziej łakomy kąsek dla banków.

Do niedawna Sygma Bank działał głównie przez punkty sprzedające kredyty ratalne klientom supermarketów. Choć ma w swoim portfolio kilkanaście różnych typów kart wydawanych z dużymi sieciami handlowymi i jest największym wydawcą kart kredytowych, to jego marka nie jest dobrze znana. W ubiegłym roku władze podjęły decyzję o zmianie strategii banku. Bank otworzył pod swoim szyldem 5 placówek na ulicach największych miast oraz dwa kioski w centrach handlowych.

Inwestycja okazała się udana i bank postanowił iść za ciosem. Jest w trakcie otwierania kolejnych punktów w galeriach handlowych, a docelowo do kwietnia ma ich działać prawie 30. Miejsca zostały wybrane zarówno pod kątem popularności samej galerii jak również w oparciu o analizę danych portfela klientów banku (lista dostępna na stronie banku). W tego typu punktach klienci będą mogli zaciągnąć kredyt, wnioskować o kartę czy ubezpieczenie. Kioski są podobne do tych, które posiada mBank lub eurobank.

Dlaczego centra handlowe i galerie? Z badań banku wynika, że stoiska zlokalizowane na środku powierzchni ciągu komunikacyjnego dla pieszych cieszą się dużym zainteresowaniem. Według banku takie kioski w galeriach są doskonałym miejscem do sprzedaży produktów gotówkowych. Przedstawiciele Sygmy nie ukrywają jednak, że istotną rolę gra tu aspekt reklamowy i wizerunkowy. Z kolei z punktu widzenia klientów zaletą tego typu kiosków jest dostępność – można korzystać z oferty banku przez 7 dni w tygodniu.

Na tę chwilę nie wiadomo, czy bank poprzestanie na 30 kioskach, czy projekt obejmie więcej lokalizacji. Nie da się jednak ukryć, że banki łakomym okiem patrzą na rosnące jak grzyby po deszczu galerie handlowe. Ściągają tam tłumy ludzi nie tylko po to by dokonać zakupów. Spędzają tam wolny czas, spotykają się ze znajomymi, korzystają z klubów fitness. W niektórych miastach duże galerie ściągnęły cały ruch z głównych ulic i deptaków.

Swoją ekspansję w centrach handlowych ma już za sobą Alior Bank, który uruchomił sieć mini oddziałów Alior Express. Z kolei Getin Bank rozpoczął montaż samoobsługowych oddziałów Getin Point, gdzie klienci mogą samodzielnie załatwić większość spraw związanych finansowych. W kierunku galerii handlowych swoją migrację oddziałów rozpoczął także Citi Handlowy stawiając nowoczesne placówki Smart.

Wejście banków do galerii handlowych jest ciekawe także z innego punktu widzenia. W pewnym sensie zmienia bowiem sposób podejścia do samego klienta. Do niedawna to bank zapraszał klienta do placówki zlokalizowanej przy określonej ulicy w godzinach otwarcia oddziału. Dziś próbuje nadążyć za jego potrzebami stawiając oddziały i kioski na jego codziennej „trasie”.