Symetria wzięła udział w międzynarodowym badaniu użyteczności Twittera

Agencja Symetria uczestniczyła w międzynarodowym badaniu użyteczności. Prace miały na celu sprawdzenie jak firmy komunikują się z klientami poprzez Twittera. Badanie zostało zlecone przez UX Alliance i brało w nim udział 40 specjalistów, z 17 krajów świata.

W globalnym badaniu sprawdzono, w jaki sposób profil na Twitterze prowadzi 10 największych firm świata (zgodnie z rankingiem Fortune). Analizowano lokalne konta marek i oceniano jak prezentują się w poszczególnych krajach. Celem było stworzenie dobrych praktyk i pokazanie błędów, które dezorientują i utrudniają korzystanie z serwisu.  

Eksperci wcielili się rolę użytkowników i weszli w interakcję z każdą z firm. Przez kilka dni wysyłali zapytania dotyczące sytuacji, w których może się znaleźć potencjalny konsument. Analizowane były odpowiedzi, sposób wykorzystywania konta oraz nawiązywania komunikacji z klientem. „Branie udziału w tak dużych, międzynarodowych badaniach było niezwykle ciekawym doświadczeniem. W efekcie, poza zaskakującymi wynikami samego badania, zyskaliśmy wiele cennych doświadczeń, które z pewnością pomogą nam jeszcze lepiej projektować i koordynować eksperymenty, również te międzynarodowe” – komentuje Agnieszka Mozol, Research Specialist Symetrii.


Wyniki zaprezentowano w trakcie Światowego Dnia Użyteczności. W konferencjach brali udział specjaliści ze wszystkich zaangażowanych w badanie firm. W Polsce, z prezentacją „Twitter a komunikacja” wystąpił Research Specialist Symetrii, Krystian Mrozek.

Symetria jest członkiem UX Alliance od września 2009r. Stowarzyszenie zrzesza 22 firmy specjalizujące się w badaniach użyteczności. Organizacja pracowała przy 250 międzynarodowych projektach, testowanych w ponad 30 państwach, w których udział brało 15, 000 uczestników. Zrzeszone firmy dzielą się swoimi doświadczeniami i poglądami, dzięki czemu mają stały dostęp do ogólnoświatowej bazy informacji na temat usability.

Agencja Symetria specjalizuje się w obsłudze projektów związanych z prowadzeniem biznesu w Internecie. Od 1998 roku eksperci agencji doradzają i wykonują wdrożenia dla największych polskich firm. Z usług firmy korzystali m.in. Volkswagen, BZ WBK, Telekomunikacja Polska, Era, Orange, Wirtualna Polska, TVP, Nestle, Hochland, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.

Źródło: Symetria