Nowoczesny serwis internetowy, który zapewnia wygodny i szybki dostęp do rachunków oraz bezpieczne realizowanie transakcji bankowych został zaprojektowany, wykonany i wdrożony we współpracy z firmą Infovide.
Wyróżnienie zostało przyznane 16 lutego 2005 roku podczas uroczystej gali w Klubie Bankowca w Warszawie. W tegorocznej edycji konkursu startowało 26 instytucji finansowych. Tradycyjnie rywalizacja przebiega w 4 kategoriach: projekt scentralizowanego systemu informatycznego, projekt back office, projekt bankowości elektronicznej/e-finansów i bankowy lider informatyki. Kapituła konkursu wyróżniając najlepsze projekty brała pod uwagę przede wszystkim skalę projektu, jego innowacyjność oraz użyteczność dla klientów banku, a także efektywność rozwiązań, skalowalność i czas trwania projektu.
Zyskuje klient
Wprowadzenie wyróżnionego w tegorocznej edycji konkursu Gazety Bankowej systemu bankowości internetowej RBP przyczyniło się do usprawnienia obszarów związanych z obsługą klienta. System umożliwia m.in. stały dostęp do informacji o saldach i historii rachunków, kontrolę wydatków dokonywanych kartami płatniczymi RBP oraz przegląd statusów i harmonogramów spłaty kredytów. Dzięki nowemu rozwiązaniu możliwe jest także wykonywanie przelewów, w tym do ZUS i US, składanie zleceń predefiniowanych, kontrola zleceń stałych oraz zakładanie lokat terminowych.
– Wspólnie z Infovide platformę usług internetowych przygotowaliśmy w ciągu zaledwie 120 dni – poczynając od analizy potrzeb do uruchomienia pierwszej grupy usług dla klientów Banku na platformie produkcyjnej. Można śmiało powiedzieć, iż jest to jeden z najsprawniej zrealizowanych projektów tej klasy w Polsce. – powiedział Mariusz Kaczmarek, dyrektor Departamentu Informatyki w Raiffeisen Bank Polska S.A.
Najważniejsza architektura
Architektura systemu umożliwiająca szybkie udostępnianie nowych produktów i usług bankowych, oparta jest o światowe wzorce tego typu rozwiązań i nowoczesne technologie informatyczne.
– Wyróżnienie Gazety Bankowej jest wyrazem uznania efektów współpracy oraz rozumienia potrzeb klientów Banku wśród ekspertów Raiffeisen Bank Polska i konsultantów Infovide. Wspólnie wdrożyliśmy i uruchomiliśmy bezpieczny i niezawodny system e-bankowości w bardzo krótkim czasie. To także zasługa dostosowania odpowiedniej metodyki wdrożenia i ścisłej współpracy na etapie definiowania wymagań i późniejszego testowania całego systemu. W efekcie Raiffeisen otrzymał bardzo nowoczesne rozwiązanie, charakteryzujące się wysoką niezawodnością oraz skalowalnością i bezpieczeństwem użytkowania. – powiedział Artur Król, dyrektor sektora bankowość i finanse w Infovide SA
Architektura systemu jest w pełni skalowalna i tak zaprojektowana, aby umożliwiać szybkie rozszerzanie funkcjonalności. Jest także przygotowana do dalszego rozwoju, umożliwiając zastosowanie adaptacyjnych metod zarządzania wymaganiami i rozbudową systemu w krótkich cyklach, reagujących na zgłaszane potrzeby klientów wewnętrznych i zewnętrznych.