System bankowości internetowej Millennium – ponad 200.000 użytkowników

Bank wprowadził usługi bankowości internetowej dla klientów indywidualnych w 2003 roku, od tego czasu systematycznie rozwijana jest funkcjonalność systemu zarówno dla klientów indywidualnych jak i firm. Dzięki niższym opłatom za usługi oraz wygodnemu dostępowi do rachunków, Millenet szybko zyskuje nowych użytkowników. Tylko w ciągu ostatniego kwartału liczba nowych użytkowników systemu z segmentu klientów indywidualnych wzrosła o 21%.

Dostęp do bankowości internetowej jest bezpłatny. Klienci w systemie najczęściej sprawdzają saldo na rachunkach i wykonują przelewy, które w zależności od rodzaju rachunku klienta – są bezpłatne lub kosztują 0,50 zł. W marcu 2005 r. prawie 70% wszystkich przelewów zrealizowanych przez klientów indywidualnych zostało wykonanych w systemie bankowości internetowej.

Klienci mają także możliwość założenia specjalnej lokaty terminowej – Lokata Millenet , która umożliwia lokowanie dowolnych kwot na dowolny okres od 1 do 366 dni.

W ostatnim okresie funkcjonalność systemu dla klientów indywidualnych została rozszerzona o m.in.
– dostęp do wyciągów online – umożliwia zastąpienie drukowanej wersji wyciągów przesyłanych pocztą na ich elektroniczną wersję dostępną w Millenet
– system automatycznych powiadomień sms na telefon komórkowy o operacjach na rachunkach w Banku i transakcjach dokonywanych kartami płatniczymi – MilleSMS. W odróżnieniu od większości serwisów tego typu funkcjonujących na rynku, powiadomienia są wysyłane natychmiast po wykonaniu transakcji. Powiadomienia o transakcjach dokonanych kartami płatniczymi wysyłane są przez całą dobę. Pozostałe powiadomienia wysyłane są w godzinach 6.30 – 21.30. Powiadomienia są wysyłane do 20 rodzajów transakcji, w tym przede wszystkim o: przelewach przychodzących na rachunek, płatnościach dokonywanych kartami płatniczymi, wypłatach gotówki z bankomatów dokonywanych kartą debetową. Koszt jednego MilleSMSa to 0,19 zł, przez miesiąc od dnia aktywacji usługi Bank nie pobiera opłat za realizację powiadomień.

W styczniowym wydaniu miesięcznika Home&Market w rankingu internetowych witryn bankowych, serwis Millenet został sklasyfikowany na 2 miejscu. Witryna Banku Millennium – wraz z serwisami czterech innych banków – została określona jako ta, która może być wyznacznikiem tego, jak powinna wyglądać strona www firmy z sektora finansowego.