Szczepionka na klienta „marudę”

W nastrojach recesyjnych klienci kupują w bardziej przemyślany, mniej impulsowy sposób. Oto lista najczęstszych „ale” zgłaszanych przez klientów w trudnych czasach. Przy każdym zastrzeżeniu znajdziesz listę możliwych rzeczywistych przyczyn, stojących za tekstem klienta, oraz przykładowych rozwiązań, które sugerowali znajomi, skuteczni handlowcy.

Obiekcja nr 1:

Klient mówi: „Nie potrzebuję tego”

Najczęstsze rzeczywiste przyczyny:


Jak to sprawdzić?


Rada dla Ciebie

Prezentując rozwiązanie / produkt, odwołuj się do potrzeb związanych z trudnymi czasami (bezpieczeństwo, oszczędność, odreagowanie, argumenty dla przełożonego, walka o rynek itp.). Pokaż, w jaki sposób ten produkt pomoże klientowi zapewnić bezpieczeństwo w trudnych czasach, odreagować recesję, pokonać konkurencję.  
 

Obiekcja nr 2:

Klient mówi: „Musimy oszczędzać”

Najczęstsze rzeczywiste przyczyny:

 

Jak to sprawdzić?


Rada dla Ciebie

 

Obiekcja nr 3:

Klient mówi: „Nic nie kupię, rynek nam się wali”

Najczęstsze przyczyny:

Jak to sprawdzić?


Rada dla Ciebie:

 

Obiekcja nr 4:

Klient mówi: „Szef / żona mi tego nie puści”

 
Najczęstsze przyczyny:

Jak to sprawdzić?

Rada dla Ciebie:

Obiekcja nr 5:

Klient mówi: „A konkurencja to nam idzie na rękę”

 
Najczęstsze przyczyny:

Jak to sprawdzić?

 
Rada dla Ciebie:

 
Na koniec: Pamiętaj, że klient często nie wypowiada swoich prawdziwych potrzeb, tylko robi zasłonę dymną. Pamiętaj też, że zastrzeżenia zgłaszane przez klientów również NIE pokazują często prawdziwych przyczyn, stojących za odmową kupna produktu. Do tych przyczyn trzeba się dokopać. ZWODZENIE przez klientów jest gorsze niż bolesna informacja wprost. Zawsze masz prawo poprosić klienta o pełną szczerość i „walenie między oczy” – klienci to cenią.

Źródło: Wymiatacze.pl