Wystartowała kampania reklamowa Aleo, pierwszej w Polsce kompleksowej platformy handlowej dla firm. Bohaterem reklam jest Szef wszystkich szefów, który poleca właścicielom oraz pracownikom firm rejestrację na Aleo i wykonywanie tam firmowych transakcji handlowych.
Aleo to pierwsze na polskim rynku kompleksowe i zaawansowane narzędzie do zarządzania procesem zakupowym i sprzedażowym dla firm. Platforma została uruchomiona w październiku br. przez ING Bank Śląski. Do tej pory na Aleo zarejestrowało się już ponad 4500 firm – powiedział Michał Bolesławski, wiceprezes ING Banku Śląskiego.
Celem kampanii jest pokazanie polskim firmom i przedsiębiorcom podstawowych korzyści płynących z korzystania z Aleo. Platforma pozwala znacząco obniżyć koszty zakupów firmowych dzięki mechanizmom zapytań ofertowych i aukcji zakupowych oraz możliwości porównywania ofert. ING Bank Śląski korzystając z Aleo do tej pory zaoszczędził na przeprowadzonych transakcjach ok. 20% w porównaniu z tradycyjnymi zapytaniami ofertowymi.
Postacią przedstawiającą zalety Aleo w kampanii jest fikcyjna postać – Szef wszystkich szefów. Jest to jedyna osoba, która może innym szefom firm rekomendować, by zarejestrowali swoje firmy na Aleo. Szef wszystkich szefów jest postacią charyzmatyczną, z ogromnym doświadczeniem w życiu i w biznesie. Rozumie, jakimi prawami rządzi się dobrze prowadzony biznes i chce dzielić się tą wiedzą z polskimi firmami. Główna kwestia wypowiadana przez bohatera reklam brzmi: „Jestem szefem wszystkich szefów i tnę koszty wszystkich kosztów”.
Kampania jest prowadzona w mediach zasięgowych: TV oraz internecie (portale oraz media społecznościowe). Dodatkowo w ramach reklamy prasowej został opublikowany list otwarty Szefa wszystkich szefów skierowany do biznesu (właścicieli, menedżerów firm, itp.).
– Tytuł kampanii: „Aleo – Szef wszystkich szefów tnie koszty wszystkich kosztów”
– Czas trwania: od 21 listopada 2013 r. do 31.12.2013 r.
– Cele komunikacyjne: prezentacja korzyści Aleo i pozyskanie nowych użytkowników platformy
– Kreacja: 180heartbeats + JUNG v. MATT
– Doradztwo marketingowe: ADHD WARSAW
– Produkcja:f25
– Zakup mediów: Lowe Media
Platforma handlowa Aleo umożliwia firmom między innymi:
– Kupowanie od innych firm produktów i usług potrzebnych w działalności biznesowej (np. materiały produkcyjne czy zaopatrzenie biura). Firmy wybierają je z oferty konkretnego dostawcy, rozsyłają zapytania ofertowe albo organizują przetarg lub aukcję. Dzięki mechanizmom porównywania cen, mogą łatwiej negocjować oferty i obniżać koszty zakupów.
– Prezentację katalogu firmy i sprzedaż produktów i usług innym firmom. Oferty można wysyłać bezpośrednio, odpowiadając na zapytania lub organizując aukcje sprzedażowe. Firmy szybciej znajdują klientów i zwiększają możliwości sprzedaży.
– Utworzenie własnego sklepu umożliwiającego elastyczne zarządzanie cennikami dla obecnych oraz przyszłych kontrahentów.
-Nawiązywanie relacji handlowych i tworzenie sieci kontrahentów.
– Potwierdzanie własnej wiarygodności i weryfikację pozostałych użytkowników.
– Finansowanie transakcji.