Szersze widełki cenowe na akcje Famed Żywiec S.A.

– Obniżenie dolnej granicy widełek cenowych ma w naszym zamyśle wpłynąć na zwiększenie konkurencji między inwestorami podczas zapisów, a także zapewnić odpowiednio wysoką płynność już po debiucie. Cele emisyjne określone w prospekcie pozostają bez zmian – mówi Czesław Wandzel, Prezes Zarządu Famed Żywiec S.A.

– Środki pozyskane z pierwszej publicznej emisji akcji przeznaczymy na zwiększenie mocy produkcyjnych, automatyzację produkcji, a także na przejęcia w branży. Chcemy rozbudować grupę FAMED o podmiot prowadzący działalność handlową w zakresie wyrobów medycznych jednorazowego użytku. W ten sposób rozszerzymy portfolio produktowe o niszę, która od kilku lat bardzo dynamicznie się rozwija. Realizacja tak postawionej strategii rozwoju pozwoli nam na dalsze umacnianie pozycji w kraju, a przede wszystkim rozwój eksportu. W tej chwili za granicę – do 110 krajów na całym świecie – sprzedajemy ponad 50% produkcji. Chcemy aby docelowo było to nawet 70-80%. – komentuje prezes Wandzel .

Famed planuje przeznaczyć ok. 72,266 mln zł na budowę nowej hali produkcyjnej o powierzchni 9 tys. m2 oraz zakup niezbędnych do jej wyposażenia maszyn: centr obróbczych, wycinarek laserowych, robotów spawalniczych, urządzeń szlifujących i czyszczących oraz linii montażowych. Kolejne 13 mln zł przeznaczone zostanie na robotyzację i automatyzację, w tym urządzenia do przetwórstwa tworzyw sztucznych.

15 mln zł spółka planuje przeznaczyć na przejęcia w związku z budową sieci dystrybucyjnej oraz rozszerzeniem potencjału produkcyjnego. Celem przejęcia ma być podmiot prowadzący handel wyrobami medycznymi jednorazowego użytku. Pozostałe środki pozyskane z emisji w wysokości ok. 12 mln zł przeznaczone zostaną na finansowanie działalności bieżącej.