“Szklane Inspiracje 2004”

Bombay Sapphire związał działania ze światem młodych, obiecujących projektantów oraz artystów pokazując swoje nowe i twórcze oblicze. Myślą przewodnią konkursu „Szklane Inspiracje” była osobista interpretacja i subiektywne ujęcie – wyobraźnia pobudzona wszystkimi wrażeniami smakowymi, zapachowymi czy wzrokowymi, jakich dostarcza Bombay Sapphire. Twórczo zainspirowani artyści i projektanci studiujący na Akademiach Sztuk Pięknych w całej Polsce, zaprezentowali swoje projekty szklanych naczyń podczas warszawskiego wernisażu w klubie KOTO, pod okiem mediów, osób opiniotwórczych i środowiska artystów. Zwycięzca konkursu – Monika Kilan (ASP Kraków) wyjedzie do Mediolanu na GLOBAL DESIGN COMPETITION 2005 aby reprezentować Polskę i stanąć w szranki z projektantami ze świata w walce o najciekawszy projekt.

Bombay Sapphire to niepowtarzalna i unikatowa kompozycja dziesięciu ziół, z których powstał wyjątkowy gin kuszący swoją niebieskością nie tylko podniebienia smakoszy ale i oczy rządne wrażeń.

Tego nie da się pominąć… Tego nie da się zapomnieć.

Każdego roku ponad 2000 projektantów z całego świata tworzy naczynia inspirowane Bombay Sapphire. Pierwszy konkurs obył się 12 lat temu w USA. Obecnie prowadzony jest między innymi w Kanadzie, Japonii, Puerto Rico, Hiszpanii, Portugalii, Włoszech, Belgii, Holandii, Singapurze, Tajwanie, Wielkiej Brytanii, USA i w tym roku po raz pierwszy w Polsce.

Światowy finał konkursu odbywa się co roku w Mediolanie podczas znanych spotkań branży designerskiej GLOBAL DESIGN COMPETITION. Jest do niego kwalifikowany tylko jeden projekt z każdego kraju. Praca Moniki Kilan reprezentująca Polskę weźmie udział w mediolańskim finale i wystawie w kwietniu 2005 roku.

W tym roku w światowym jury zasiedli Fabio Novembre (włoski architekt), Lena Bergstrom (projektant Orrefors), Scott Wilson (projektant Nike), Tim Ward (redaktor naczelny Surface) i Ken Takeyama (zwycięzca konkursu w 2003 roku). Nagrody wręczał Karim Rashid uznany projektant, który w swoim czasie był jednym z laureatów mediolańskiego finału Bombay Sapphire.

Koncepcję zaadoptowania światowego konkursu w Polsce opracowała agencja TRUST communication na zlecenie BACARDI-MARTINI Polska. Ta sama agencja odpowiadała również za realizację jego I polskiej edycji. TRUST communication prowadzi doradztwo w zakresie kształtowania wizerunku, komunikacji marketingowej oraz tworzenia startegii dystrybucji. Prowadzi pełny zakres usług dla swoich polskich i zachodnich klientów. Są wśród nich detaliści, producenci, firmy posiadające doskonale znane znaki towarowe oraz ci, którzy stawiają pierwsze kroki w biznesie i kształtowaniu wizerunku ich firmy lub marek. W zakresie branży TRUST współpracuje z firmami oferującymi produkty budowlane, alkohole, paliwa, materiały chemiczne, odzież, sieci sprzedaży, media itd.