Maciej Garwacki, prezes zarządu, emFinanse, Doradcy Finansowi: – Celem akcji jest edukacja naszych obecnych i potencjalnych klientów, a także innych osób zainteresowanych planowaniem finansów osobistych. Z analiz informacji wynika, że jedynie 20% Polaków planuje wydatki w dłuższym okresie. Z każdym rokiem wzrasta liczba osób, które popadają w tzw. „złe długi”. Ich liczba sięga aktualnie kilkuset tysięcy. Założeniem projektu jest wspieranie osób, które mają problemy finansowe oraz tych, którzy takich kłopotów pragną uniknąć.
Uczestnikom emFinanse proponuje dokładną analizę wydatków osobistych przy pomocy specjalnie przygotowanych narzędzi, zamieszczonych na stronie projektu www.emfinanse.pl/szkola. Kalkulatory pozwalają na obliczenie miesięcznej i rocznej płynności finansowej z uwzględnieniem wszystkich uzyskiwanych dochodów i całości wydatków. – Narzędzia obejmują nie tylko standardowe wydatki, jak czynsz, jedzenie czy raty kredytowe – dodaje Maciej Garwacki. – Do wydatków zaliczyliśmy także pieniądze przeznaczone na książki, utrzymanie samochodu, naukę i inne drobne sprawunki, które w ciągu miesiąca sumują się do pokaźnych kwot.
Chętni mogą także sprawdzić, jak będą kształtowały się ich finanse w ujęciu rocznym z uwzględnieniem wydatków związanych ze świętami, wakacjami i innymi imprezami generującymi koszty.
Na stronach internetowych zamieszczono opisy 12 ważnych wydarzeń i sytuacji życiowych m. in. narodziny dziecka, ślub, zakup domu, samochodu, samotne rodzicielstwo i emeryturę. – Opisujemy koszty, jakie się z nimi wiążą i udzielamy porad, jak przygotować się do nich finansowo – mówi Maciej Garwacki.
W ramach projektu będzie realizowany cykl bezpłatnych szkoleń w oddziałach emFinanse. – Pod okiem ekspertów uczestnicy dowiedzą się jak planować wydatki i w jaki sposób obniżyć istniejące zobowiązania. Spotkania będą miały interaktywny charakter. Osoby, które przyjdą do oddziału będą samodzielnie rozwiązywać problemy z wykorzystaniem specjalnie przygotowanych narzędzi.
Pierwsze szkolenie odbędzie się 16. maja o godz. 17.00 w Łodzi. Kolejne są planowane w Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Gdyni, Szczecinie, Bydgoszczy i Warszawie.
Patronat medialny nad projektem objęło wydawnictwo Polskapresse wraz z tytułami: „Dziennik Łódzki”, „Gazeta Krakowska”, „Dziennik Zachodni”, „Dziennik Bałtycki”, „Głos Wielkopolski” oraz „Słowo Polskie Gazeta Wrocławska”. W Łodzi projekt wspiera Radio Łódź i TVP3.
Szczegółowe informacje o projekcie można znaleźć na stronie internetowej www.emfinanse.pl/szkola