Nie było sensacji, ale była konsternacja członków jury tegorocznego konkursu Szpalty Roku, nagradzającego najlepsze wydawnictwa typu custom publishing. W roku triumfalnego pochodu przez rynek tabletów i obfitości elektronicznych wydań papierowych gazet, jury nie przyznało nagrody w kategorii mediów elektronicznych ze względu na zbyt niski poziom nadesłanych prac.
Natomiast w pozostałych kategoriach konkursowych „wakatów” nie było. W kategorii magazyn wewnętrzny Złote Szpalty powędrowały do Żywiec Zdrój za magazyn „Żywiec Twój”, do Grupy Atlas za magazyn „Klekot” (który był już nagradzany w poprzednich latach) oraz do Grupy Energa za magazyn „Emisja”. Grand Prix w tej kategorii otrzymało wydawnictwo spółki Sanofi-Aventis za magazyn „Zoom” nagrodzone przez jury konkursu za: wysoki poziom edytorski i poświęcenie połowy magazynu tematom niezwiązanym z pracą; za doskonałą formę wszystkich rodzajów publikacji z każdego punktu widzenia: teksty, zdjęcia, grafika, automarketing. Drugie Grand Prix w kategorii magazyny wewnętrzne – podobnie jak przed rokiem – powędrowało do spółki Jeronimo Martins Dystrybucja i wydawnictwa Aude za magazyn „Nasza Biedronka” wydawany dla pracowników sieci sklepów Biedronka (za konsekwentne budowanie wizerunku firmy odpowiedzialnej społecznie, integrację pracowników oraz nacisk na kwestie bhp i odpoczynku). Nota bene Jeronimo Martins i Aude otrzymało również Złote Szpalty w kategorii wydawnictwa wewnętrznego jednorazowego.
W kategorii magazyn zewnętrzny Złote Szpalty otrzymali: Polski Bank Spółdzielczy w Ciechanowie za magazyn „Bankowo Najlepsi”, wydawnictwo Valkea Media za magazyn „Trendy by Wisła”, przygotowywany dla centrum handlowego Wisła w Płocku oraz, tak jak w ub. roku, USP Zdrowie i agencja Aude za magazyn „Farmacja i Ja”. Grand Prix uhonorowano w kategorii magazyn zewnętrzny „Sense of Beauty”, zgłoszony do konkursu przez Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris, a także jednorazowe wydanie „Brawo Bank” wydany przez PKO Bank Polski z myślą o dzieciach. Ponownie po tę nagrodę sięgnął również magazyn „House Mag”, wydawany przez Valkea Media dla marki odzieżowej House. Jury spodobały się „śmiałe zdjęcia i teksty, w tym felietony o blogosferze.”
Nagrodę specjalną Okładka Roku jury przyznało magazynowi „Lets’ Fly”, który na zlecenie Portu Lotniczego Poznań- Ławica powstaje w agencji Skivak Custom Publishing.
Prace konkursowe oceniali eksperci w dziedzinie projektowania prasowego, typografii, fotografii, infografiki, PR oraz dziennikarstwa. Przewodniczącym jury był Tomasz Raczek, a obok niego zasiadali: Dariusz Ćwiklak, Joanna Delbar, Dominik Kaznowski, Jacek Piotrowski, Rościsław Szwedow.
Organizatorem Szpalt Roku jest Stowarzyszenie Prasy Firmowej. Więcej szczegółów o konkursie znajduje się na stronie: www.szpaltyroku.pl.
Patronat medialny nad konkursem sprawowały miesięcznik Brief i portal PRoto.pl.
Źródło: Open Links