Wielkim wygranym tegorocznego konkursu Szpalty Roku została agencja Direct Publishing Group, która odebrała łącznie 10 nagród i wyróżnień. Charakterystycznym znakiem czasu był natomiast debiut w konkursie wydawnictw dotychczas zajmująych się wyłącznie „tradycyjną” prasą, a mianowicie Edipresse i Valkea Media.
Jury obradujące pod przewodnictwem Tomasza Raczka, znanego krytyka i publicysty, nagrodziło lub wyróżniło łącznie 25 tytułów spośród 80 zgłoszonych do konkursu.
W kategorii magazyn wewnętrzny Złote Szpalty powędrowały do MPWiK we Wrocławiu za magazyn „Kropelka”, Grupy Żywiec za magazyn „Piwny Obiektyw”, Post-Tel za magazyn „Poczta Polska”, natomiast Grand Prix w tej kategorii otrzymało wydawnictwo Direct Publishing Group za magazyn „Dzień Bobry” wydawany dla sieci sklepów Obi oraz wydawnictwo Aude za magazyn „Nasza Biedronka” wydawany dla sieci sklepów Biedronka.
W kategorii magazyn zewnętrzny Złote Szpalty otrzymali: wydawnictwo Yo Media za Audi Magazyn, wydawnictwo Aude za magazyn Farmacja i Ja (wydawany dla US Pharmacia; wydawnictwo to otrzymało również Złote Szpalty w kategorii elektroniczna wersja magazynu custom publishing), wydawnictwo Direct Publishing Group za magazyn Twój Komfort (wydawany dla sieci klepów Komfort). Grand Prix uhonorowano w kategorii magazyn zewnętrzny wydawnictwo iKropka za magazyn Airgate (wydawany dla portu lotniczego w podkrakowskich Balicach), wydawnictwo Valkea Media za magazyn Hause Mag (wydawanego dla marki odzieżowej Hause) i wydawnictwo Direct Publishing Group za magazyn Funduj. ABC Inwestowania (wydawany dla TFI BPH).
To ostatnie wydawnictwo otrzymało również Złote Szpalty w katergorii wydanie jednorazowe za Cedet, gazetę przygotowaną dla Centralnego Domu Towarowego w Warszawie. W kategorii medium elektroniczne Złotą Szpaltę odebrała agencja StoryGroup za newsletter Coffeeteam Voice przygotowywany dla sieci kawiarni Coffee Heaven.
Złote Szpalty w kategorii elektroniczna komunikacja customowa powędrowały do Grupy Lotos – za intranet Lotostrada. Jury wybrało również okładkę roku. Tę nagrodę otrzymał magazyn Domoteka Design Magzine. W uzasadnienu jury czytamy: „za projekt oddający treść i aspirację pisma, stworzony według zasad dobrego designu; za rozpoznawalną kolorystyczną koncepcję”. Domoteka Design Magzine wydawany jest przez Direct Publishing Group.
Dodatkowo swoją symboliczną nagrodę dla uczestników konkursu ufundowała Grupa Atlas, której magazyn wewnętrzny Klekot dwukrotnie zdobywał laury w trakcie wcześniejszych Szpalt Roku. Nagrodę w postaci bociana odebrali przedstawiciele Eurobanku.
Prace konkursowe oceniali eksperci w dziedzinie projektowania prasowego, typografii, fotografii, infografiki, PR oraz dziennikarstwa. Przewodniczącym jury był Tomasz Raczek, a obok niego zasiadali: Dariusz Ćwiklak, Joanna Delbar, Dominik Kaznowski, Jacek Piotrowski, Katarzyna Trzeszczkowska.
Szpalty Roku są konkursem, którego celem jest upowszechnianie wysokich standardów jakości w mediach firmowych i konsumenckich poprzez wyróżnienie najlepszych publikacji. Stowarzyszenie Prasy Firmowej jest organizacją zrzeszającą wydawców zajmujących się custom publishing. SPF powstało w 2007 roku i dziś liczy ponad 30 członków: firm, jak i osób związanych zawodowo z branżą custom publishing.
W jury III edycji konkursu zasiadali:
1. Tomasz Raczek, krytyk filmowy i publicysta, wydawca, autor programów telewizyjnych i radiowych.
2. Dariusz Ćwiklak, zastępca szefa działu gospodarczego Gazety Wyborczej.
3. Joanna Delbar, wiceprezesem Związku Firm Public Relations (ZFPR) i prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications.
4. Dominik Kaznowski, pełnomocnik Zarządu ds. Marketingu i PR portalu Nasza-Klasa
5. Jacek Piotrowski, fotograf.
6. Katarzyna Trzeszczkowska, dyrektor artystyczny miesięcznika Pani.
Źródło: Stowarzyszenie Prasy Firmowej