1 października 2009 roku zostanie otwarty konkurs „SZTUKA CENNIEJSZA NIŻ ZŁOTO” organizowany przez Fundację COMMITMENT TO EUROPE arts & business oraz Narodowy Bank Polski. Kapituła konkursu, w skład której wchodzą przedstawiciele świata sztuki, biznesu i mediów, wyróżni banki i instytucje finansowe, które wspierają rozwój kultury, sztuki i edukacji w Polsce.
Idea projektu „SZTUKA CENNIEJSZA NIŻ ZŁOTO” ma na celu wyróżnienie najbardziej owocnych przykładów współpracy światów biznesu i sztuki oraz wykazanie, że wspieranie kultury i sztuki jest skutecznym narzędziem kreowania wizerunku firmy oraz budowania społecznego zaufania, tak istotnego w przypadku instytucji finansowych, do których konkurs jest skierowany.
Nagrody zostaną przyznane w pięciu kategoriach:
NAGRODA PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO – PARTNERSTWO ARTS & BUSINESS – wyróżnienie dla podmiotów, których wieloletnia współpraca przynosi obopólne korzyści i stanowi praktyczny przykład współpracy na styku kultury i biznesu.
NAGRODA PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO – SPONSOR KULTURY 2009 – wyróżnienie dla podmiotu, który angażując się w projekty kulturalne przeznaczył w okresie od 30.09.2008 do 30.09.2009 największe środki finansowe lub największy wkład rzeczowy w przeliczeniu na PLN – według średnich stawek rynkowych.
NAGRODA PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO – WYDARZENIE ROKU – wyróżnienie dla podmiotu, który wsparł projekt kulturalny i wyróżnił się przemyślaną i skuteczną kampanią promocyjno-informacyjną.
NAGRODA PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO – PROKULTURALNA POLITYKA WEWNĘTRZNA – nagroda dla podmiotu, który w ramach polityki wewnętrznej inicjuje i realizuje programy w obszarze kultury i sztuki skierowane do pracowników, m.in.: aktywizację kulturalno-oświatową pracowników, lepszy dostęp do kultury i sztuki.
NAGRODA PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO – INICJOWANIE DZIAŁAŃ PROKULTURALNYCH – wyróżnienie dla podmiotu, który zarządzając projektami o charakterze kulturalnym jest otwarty na zmiany, stworzył wewnętrzne struktury (dział, fundację), odznacza się innowacyjnością i kreatywnością w zarządzaniu projektami oraz wysokim profesjonalizmem, jak również umiejętnie dostosowuje się do potrzeb rynku
Konkurs składa się z trzech etapów. W pierwszym etapie zebrane zostaną formularze zgłoszeniowe. W drugim, spośród wszystkich zgłoszeń komisja kwalifikacyjna wybierze po 3 najlepsze projekty w każdej kategorii. Po przekazaniu dodatkowej dokumentacji przez nominowanych, kapituła złożona z przedstawicieli świata biznesu, kultury i mediów wyłoni zwycięzców konkursu.
Wyniki konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości podczas uroczystej Gali wręczenia nagród 26 listopada 2009 w Warszawie.
Kalendarium najważniejszych dat konkursu:
1 października – rozpoczęcie konkursu
30 października – termin zgłaszania projektów
7 listopada – ogłoszenie wyników pierwszego etapu
12 listopada – posiedzenia kapituły
26 listopada – uroczyste ogłoszenie wyników – gala finałowa
Źródło: Fundacja CTE arts & business