Sztuka cenniejsza niż złoto

1 października 2009 roku zostanie otwarty konkurs „SZTUKA CENNIEJSZA NIŻ ZŁOTO” organizowany przez Fundację COMMITMENT TO EUROPE arts & business oraz Narodowy Bank Polski.  Kapituła konkursu, w skład której wchodzą przedstawiciele świata sztuki, biznesu i mediów, wyróżni banki i instytucje finansowe, które wspierają rozwój kultury, sztuki i edukacji w Polsce. 

Idea projektu „SZTUKA CENNIEJSZA NIŻ ZŁOTO” ma na celu wyróżnienie najbardziej owocnych przykładów współpracy światów biznesu i sztuki oraz wykazanie, że wspieranie kultury  i sztuki jest skutecznym narzędziem kreowania wizerunku firmy oraz budowania społecznego zaufania, tak istotnego w przypadku instytucji finansowych, do których konkurs jest skierowany.  

Nagrody zostaną  przyznane w pięciu kategoriach:

NAGRODA PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO – PARTNERSTWO ARTS & BUSINESS – wyróżnienie dla podmiotów, których wieloletnia współpraca przynosi obopólne korzyści i stanowi praktyczny przykład współpracy na styku kultury i biznesu.

NAGRODA PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO – SPONSOR KULTURY 2009 – wyróżnienie dla podmiotu, który angażując się w projekty kulturalne przeznaczył w okresie od 30.09.2008 do 30.09.2009 największe środki finansowe lub największy wkład rzeczowy w przeliczeniu na PLN – według średnich stawek rynkowych.

NAGRODA PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO – WYDARZENIE ROKU – wyróżnienie dla podmiotu, który wsparł projekt kulturalny i wyróżnił się przemyślaną i skuteczną kampanią promocyjno-informacyjną.

NAGRODA PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO – PROKULTURALNA POLITYKA WEWNĘTRZNA – nagroda dla podmiotu, który w ramach polityki wewnętrznej inicjuje i realizuje programy w obszarze kultury i sztuki skierowane do pracowników, m.in.: aktywizację kulturalno-oświatową pracowników, lepszy dostęp do kultury i sztuki.

NAGRODA PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO – INICJOWANIE DZIAŁAŃ PROKULTURALNYCH – wyróżnienie dla podmiotu, który zarządzając projektami o charakterze kulturalnym jest otwarty na zmiany, stworzył wewnętrzne struktury (dział, fundację), odznacza się innowacyjnością i kreatywnością w  zarządzaniu projektami oraz wysokim profesjonalizmem, jak również umiejętnie dostosowuje się do potrzeb rynku

Konkurs składa się z trzech etapów. W pierwszym etapie zebrane zostaną formularze zgłoszeniowe. W drugim, spośród wszystkich zgłoszeń komisja kwalifikacyjna wybierze po 3 najlepsze projekty w każdej kategorii. Po przekazaniu dodatkowej dokumentacji przez nominowanych, kapituła złożona z przedstawicieli świata biznesu, kultury i mediów wyłoni zwycięzców konkursu.  

Wyniki konkursu zostaną  podane do publicznej wiadomości podczas uroczystej Gali wręczenia nagród 26 listopada 2009 w Warszawie.

Kalendarium najważniejszych dat konkursu:

1 października –  rozpoczęcie konkursu
30 października – termin zgłaszania projektów
7 listopada – ogłoszenie wyników pierwszego etapu
12 listopada – posiedzenia kapituły
26 listopada – uroczyste ogłoszenie wyników – gala finałowa
Źródło: Fundacja CTE arts & business