Szybciej niż rynek – strategia Banku Pocztowego do 2013 roku

Do 2013 roku Bank Pocztowy chce potroić liczbę klientów i obsługiwać ich aż 1,5 mln oraz wejść do pierwszej dwudziestki banków w Polsce pod względem sumy bilansowej. Rada Nadzorcza przyjęła strategię banku na lata 2010-2013, która zakłada także wejście banku na giełdę w 2011 roku.

Pocztowy z banku rozliczeniowego chce stać się masowym bankiem detalicznym z silną kompetencją w obsłudze mikrofirm i MSP. Udział dominującej w latach ubiegłych działalności rozliczeniowej w przychodach banku ma spaść do około 10% na rzecz 60% udziału bankowości detalicznej i 30% bankowości instytucjonalnej. Nadrzędnym celem biznesowym jest pozyskiwanie klientów detalicznych z segmentu nieubankowionych, tj. grupy od 6 do 9 mln dorosłych Polaków. W ten sposób Bank Pocztowy chce przyczynić się do zmiany cywilizacyjnej. Przyjęta przez Radę Nadzorczą Strategia Banku Pocztowego na lata 2010-2013 określa pozycjonowanie strategiczne oraz cele biznesowe i finansowe.

Mamy jasno określoną misję, wizję i cele Banku Pocztowego. Wiemy, co jest nam potrzebne do ich realizacji i teraz możemy skupić się na działaniu – mówi Tomasz Bogus, prezes zarządu Banku Pocztowego.

Źródło: Bank Pocztowy