T-Mobile Usługi Bankowe wprowadza zmiany w bankowości internetowej

T-Mobile Usługi Bankowe zapowiada zmiany w bankowości elektronicznej. To efekt wejścia w życie dyrektywy PSD2, która określa minimalne wymogi bezpieczeństwa płatności. Wkrótce zmieni się między innymi sposób logowania do bankowości internetowej, autoryzacja operacji zleconych online oraz zostanie wprowadzone dodatkowe zabezpieczenie transakcji płatniczych, kartą lub przy wykorzystaniu szybkiej płatności BLIK w terminalach POS.

Planowane zmiany w bankowości internetowej T-Mobile Usługi Bankowe:

Użytkownicy systemu transakcyjnego logując się będą proszeni o wpisanie identyfikatora, hasła oraz dodatkowe potwierdzenie – podanie kodu SMS lub przy pomocy aplikacji mobilnej. W przypadku korzystania z urządzenia zaufanego, którymi będzie można zarządzać w bankowości elektronicznej, klienci będą tak, jak dawniej podawać tylko identyfikator i login.

Bank wprowadza powiadomienia PUSH w aplikacji mobilnej do autoryzowania operacji zlecanych w bankowości internetowej lub w przypadku płatności kartą online. Powiadomienia zatwierdzane będą przy pomocy kodu PIN, odcisku palca Touch ID lub Face ID. Włączenie autoryzacji mobilnej będzie możliwe w bankowości internetowej oraz podczas aktywacji aplikacji mobilnej.

Zobacz również:

Zmiany po 14 września. KNF dopuszcza wydłużenie terminu na dostosowanie się do przepisów o silnym uwierzytelnianiu

Dla bezpieczeństwa klientów co 6 płatność w terminalach POS przy użyciu usługi szybkiej płatności BLIK będzie wymagać dodatkowej autoryzacji.

W przypadku wybranych transakcji poniżej 50 zł może wystąpić potrzeba potwierdzenia płatności kodem PIN. Zasady płatności powyżej 50 zł pozostają bez zmian.

Użytkownik zostanie automatycznie wylogowany po 5 minutach, jeśli nie będzie wykonywał w tym czasie żadnej czynności w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.

Źródło: TMUB