„Tak jest łatwiej” – rusza kampania informacyjna. Raiffeisen Digital Bank poświęcona kredytom gotówkowym

Raiffeisen Digital Bank zainicjował nową kampanię informacyjną opartą na wynikach wewnętrznego raportu, opracowanego przez bank, który bada zastosowania pożyczek gotówkowych oraz cele kredytowe i zachowania konsumenckie klientów. Badanie dostarcza cennych informacji o tym, jak deklarowane preferencje pożyczkowe mogą być pomocne i wspierać nas w rozwiązywaniu finansowych sytuacji życiowych. Kampania prezentuje w pełni cyfrowy proces kredytowy i podkreśla łatwość zaciągania pożyczek w Raiffeisen Digital Bank pod hasłem: „Tak jest łatwiej”.

fot. Shutterstock

Kampania informacyjna „Tak jest łatwiej” przeprowadzona przez Raiffeisen Digital Bank skierowana jest do nowych i potencjalnych klientów. Jej celem jest pokazanie w jakich przykładowych sytuacjach życiowych kredyt gotówkowy może pomóc nam w realizacji prywatnych celów. Komunikacja będzie realizowana poprzez obecność na cyfrowych nośnikach w centrach handlowych, kinach i kanałach online oraz w mediach społecznościowych: Meta, Tiktok, Youtube, a także w internecie poprzez kampanie na Google.

Kampania oparta jest na wewnętrznych badaniach Raiffeisen Digital Bank dotyczących preferencji konsumenckich klientów. Analizując wyniki tych badań można stwierdzić, że najczęstszym klientem zaciągającym kredyt ratalny i gotówkowy w Polsce jest mężczyzna w wieku pomiędzy 31-40 lat, posiadający wykształcenie średnie, będący w związku małżeńskim i mieszkający we własnym mieszkaniu.

Większość klientów Raiffeisen Digital Bank zarabia od 3 000 do 6 000 PLN, następny przedział to od 6 000 do 10 000 PLN, co łącznie stanowi prawie 80% badanej populacji. Ta struktura dochodowa jest zgodna z ogólnopolskimi statystykami dotyczącymi średnich zarobków. Co ciekawe, nawet osoby o najwyższych dochodach (powyżej 20 000 PLN) także korzystają z kredytów i są również bardziej skłonne do zaciągania wyższych kwot kredytów (powyżej 60 000 PLN).

Badając dalej zachowania kredytobiorców wyłania się obraz, że ponad połowa klientów Raiffeisen Digital Bank zaciąga kredyty w przedziale od 4 000 do 65 000 PLN, a średni okres kredytowania wynosi ponad 7 lat (87 miesięcy). Najczęstsze powody zaciągania kredytów gotówkowych lub refinansowych to regularne wydatki domowe, a także naprawy lub remonty czy zakup elektroniki. Kolejne miejsce na liście wydatków zajmuje wyposażenie mieszkania czy pokrycie wydatków związanych z przeprowadzką do nowego domu. Finansujemy kredytem ratalnym zakup samochodu używanego, motocykla lub roweru elektrycznego oraz inne wydatki bieżące czy spłatę innych kredytów. Wzięcie kredytu gotówkowego może pomóc w realizacji celów życiowych, takich jak pokrycie kosztów ślubu i związanych z nim wydarzeń czy finansowanie wymarzonego urlopu, wakacji lub rodzinnej wycieczki oraz zakup droższych przedmiotów, takich jak meble czy sprzęty AGD/RTV. Zaciągamy zobowiązania pieniężne także na wydatki poprawiające urodę, medyczne i zdrowotne.

„Najnowsza kampania banku skupia się na prawdziwych potrzebach naszych klientów. Staramy się odzwierciedlić prawdziwe emocje, z którymi „nasi klienci” się borykają, ponieważ, stawiamy ich na pierwszym planie. W Raiffeisen Digital Bank, człowiek i jego potrzeby są wartością nadrzędną, a nasze działania marketingowe oraz oferowane produkty są projektowane tak, aby spełniać to założenie. Kampania nie skupia się wyłącznie na naszych produktach. W centrum uwagi jest klient. To on jest bohaterem historii, a produkt jest rozwiązaniem jego poszukiwań konsumenckich.” – dodaje Pauline Schreuder, Head of Customer Growth w Raiffeisen Digital Bank.

„W ciągu ostatniego roku obserwowaliśmy dynamiczny rozwój rynku kredytowego w Polsce, który odzwierciedla zarówno ogólnoświatowe zmiany gospodarcze, jak i lokalne potrzeby konsumentów. Pomimo pewnych wyzwań inflacyjnych i wzrostu stóp procentowych, popyt na kredyty gotówkowe, konsumenckie, pozostał stabilny, co pokazuje, że Polacy wciąż potrzebują wsparcia finansowego w realizacji większych zakupów czy codziennych wydatków.” – komentuje Kamil Niewiatowski, Country Manager na Polskę w Raiffeisen Digital Bank.

Na bazie wewnętrznej analizy przeprowadzonej przez Raiffeisen Digital Bank na portfelu kredytowym klientów można zaobserwować pewne sezonowe trendy i wahania w preferencjach oraz celach pożyczkowych konsumentów. Kredyty zaciągane na wakacyjny wypoczynek osiągają szczyt latem, co pokrywa się z sezonem urlopowym. Co ciekawe, pożyczki na bieżące wydatki domowe utrzymują stały poziom, ale w listopadzie i grudniu zauważalny jest wzrost akcji kredytowej na różne inne wydatki, co najprawdopodobniej jest związane z zakupami świątecznymi i wydarzeniami, takimi jak Black Friday.

„Warto wspomnieć, że widać wzrost zainteresowania kredytami refinansowymi, co może być związane z poszukiwaniem przez klientów sposobów na optymalizację swoich zobowiązań i lepsze zarządzanie budżetem domowym. Oferta Raiffeisen Digital Bank, która koncentruje się na prostocie i możliwej cyfryzacji procesu, doskonale wpisuje się w te potrzeby, umożliwiając klientom szybki i łatwy dostęp do środków na różne cele. Zgodnie z krajowymi statystykami, średnie dochody w Polsce rosną, co daje klientom większą zdolność kredytową. Jednak widzimy również, że nawet osoby o wyższych dochodach chętnie korzystają z kredytów na realizację większych planów, jak zakup samochodu czy remont mieszkania.” – dodaje Kamil Niewiatowski.

Źródło: Raiffeisen Digital Bank AG