Także ubezpieczenia kupujemy już w sieci

To wnioski płynące z lektury raportu firmy konsultingowej KPMG. „Ubezpieczyciele w Polsce zaczęli odkrywać internet dla sprzedaży swoich produktów dopiero w 2005 r. Od tego czasu wartość sprzedanych przez nich polis co roku się podwaja. Polacy za pośrednictwem sieci najchętniej kupują ubezpieczenia samochodowe OC i AC. W tym przypadku liczy się dla nich przede wszystkim oszczędność czasu, który muszą poświęcić na zakup polisy.”, czytamy.

„- Atutem takiej formy zakupu jest możliwość wyboru ubezpieczenia spośród kilku ofert” – podkreśla Paweł Zylm, prezes BRE Ubezpieczenia. „- W internecie klienci podają jedynie kilka danych dotyczących pojazdu i przebiegu dotychczasowego ubezpieczenia, by po dwóch minutach dostać kalkulację składki” – opisuje Paweł Zylm.

Jak podaje gazeta, „zdecydowanie mniejszym zainteresowaniem cieszą się w systemie direct ubezpieczenia mieszkań, a także polisy turystyczne. W Europie ubezpieczenia w systemie direct najchętniej kupują Brytyjczycy. W 2006 r. z takiej formy zakupu skorzystało aż 6,8 mln osób. Na koniec 2010 roku udział zakupionych przez internet ubezpieczeń komunikacyjnych ma wzrosnąć na Wyspach z 36 proc. do 56 proc. ogółu wystawionych polis.”.

„Już w tej chwili w Polsce w systemie direct sprzedaje ubezpieczenia m.in. BRE Ubezpieczenia (Supermarket Ubezpieczeń Samochodowych – SUS), Link4 i Link4Life, Liberty Direct, a także tradycyjni ubezpieczyciele, jak np. Allianz Polska, Benefia, Commercial Union i Generali. Ale do sprzedaży przez telefon i internet przymierza się także dominujące na polskim rynku PZU. Wejście tego giganta może zmienić obraz rynku.”, pisze dziennik „Polska”.

Więcej na ten temat w dzienniku „Polska”.