Tańsze OC dzęki grupowym zakupom

Przejażdżka czołgiem T-34, wizyta męża na godziny czy pokaz bezkrwawej corridy dla dzieci – nawet tak nietypowe oferty zakupów grupowych, które pojawiały się w Poznaniu nie są już wielkim zaskoczeniem. Od niedawna w ten sposób kupić można nawet usługi finansowe. W poniedziałek Wielkopolanie mogli grupowo taniej otrzymać… samochodowe ubezpieczenie OC.

„Kup teraz” także OC

W poniedziałek dzięki jednemu z serwisów zakupów grupowych w Poznaniu można było taniej ubezpieczyć samochód. Posiadacze „czterech kółek” kupno polisy OC – czy tego chcą, czy nie – w domowym budżecie zaplanować muszą, bo wymaga tego prawo. Jeśli więc pojawia się możliwość zaoszczędzenia kilkudziesięciu złotych, można spodziewać się dużego zainteresowania. Wprawdzie w serwisach zakupowych pojawiały się już karty kredytowe czy konta bankowe, jednak poznańska akcja z rabatem na OC to ciekawa nowość.

– Zdecydowaliśmy się na taką akcję, bo jesteśmy otwarci na innowacje i nowe pomysły związane ze sprzedażą ubezpieczeń. Jeśli dodatkowo dzięki takiemu pomysłowi możemy naszym potencjalnym klientom zaproponować ubezpieczenie w niższej cenie, to nie pozostaje nic innego jak spróbować. Będziemy obserwować komentarze i opinie kupujących, jeśli będą pozytywne nie wykluczamy powtórzenia akcji w przyszłości – komentuje Maciej Kuczwalski z CUK Ubezpieczenia, firmy która przeprowadza akcję rabatową na jednym z serwisów zakupów grupowych.

Jak dodaje przedstawiciel CUK Ubezpieczenia liczba kuponów rabatowych dostępnych w akcji jest ograniczona. Celem – obok sprzedaży – jest zaoferowanie poznaniakom nowatorskich i wygodnych możliwości zakupu polisy. Oferta będzie dotyczyła OC komunikacyjnego o wartości powyżej 500 zł. Będzie dostępna dla osób, które aktualnie nie posiadają ważnych ubezpieczeń wykupionych w CUK Ubezpieczenia. 1 osoba będzie mogła kupić maksymalnie 1 kupon, który będzie ważny przez 6 miesięcy.

Poznaniacy kochają grupowo

Ideą, która przyniosła sukces zakupom grupowym, jest oferowanie produktów i usług z dużym rabatem – dochodzącym do 90% (najczęściej 40-60%). Jest on możliwy, bo równocześnie kupuje się dużą liczbę tych samych towarów, co pozwala wynegocjować znacznie niższą cenę. Dostawcy produktów i usług zgadzają się sprzedawać taniej, licząc też na promocję dzięki obecności w takim serwisie – wirtualnym oknie wystawowym.

Obecnie w Polsce działa już blisko 50 portali oferujących zakupy grupowe. Większość z nich dużą część swoich ofert kieruje do mieszkańców Poznania. Stolica Wielkopolski jest w czołówce, dokładnie na czwartym miejscu (po Warszawie, Krakowie i Trójmieście) w ilości dostępnych ofert zakupów grupowych. Według szacunków serwisu Interaktywnie w ciągu jednego zaledwie roku na najpopularniejszym serwisie zakupów grupowych użytkownicy zaoszczędzili 290 milionów złotych. Czy to kwota duża, czy mała trwają dyskusje, podobnie dzielą się opinie konsumentów – jedni skorzystali, inni się rozczarowali. Wrażenie z pewnością robi ilość ofert – w ciągu roku pojawia się ich  ponad 50 tys. (prawie 3 tys. w Poznaniu), czyli około 200 dziennie! Faktem jest też, że oferta towarów i usług jest coraz większa. Wprawdzie 45% z nich dotyczy zdrowia i urody (dlatego znaczącą częścią kupujących „na grupowych” są Panie – około 60% – według badań PBI), ale miesięcznie we wszystkich tego typu portalach pojawia się nawet po kilkanaście procent nowych ofert. Wśród nich coraz częściej trafiają się „rodzynki”, które nie „naciągają” nas na zakup nie zawsze potrzebnych rzeczy, ale pozwalają faktycznie zmniejszyć wydatki z domowego budżetu.

Źródło: BrandScope