Target Pool – elastyczne planowanie kampanii DM z kalendarzem baz tematycznych Acxiom Polska

Acxiom Polska systematycznie przygotowuje i wprowadza do swojej oferty nowe bazy tematyczne obejmujące najczęściej poszukiwane grupy docelowe dla kampanii marketingu bezpośredniego. Przygotowane selekcje pomagają klientom szybko zorientować się w ogólnych możliwościach realizacji akcji, a poprzez wykorzystanie gotowych selekcji osób – optymalizować koszty wynajmu bazy. W odpowiedzi na zapotrzebowanie współpracujących z Acxiom firm powstały takie bazy tematyczne jak: Back to school (rodziny z dziećmi w wieku szkolnym ), Złoci i Srebrni (klienci lepiej sytuowani z najwyższym potencjałem na produkty premium), Miejsce w garażu (osoby, którym warto zaproponować zakup nowego auta), Studenci, Yuppies czy Xmass (zamożne rodziny z dziećmi, wydające na konsumpcje powyżej średniej, wykształcenie minimum średnie, zainteresowani pożyczkami).

Chcąc poszerzyć i uatrakcyjnić swoją ofertę Acxiom wzbogacił dotychczasowe portfolio o nowe, ciekawe selekcje pokazując jednocześnie możliwości ich wykorzystania w użytecznym kalendarzu nazwanym Target Pool. Każda baza (wybrana grupa docelowa) znajdująca się w kalendarzu opisana jest wskaźnikami takimi jak: szacunkowa liczba dostępnych rekordów, uwzględnione kryteria selekcji, przydatność dla branż, a dodatkowo także miesiąc w roku kalendarzowym, w którym dana baza dostępna jest w Acxiom z atrakcyjnym rabatem. Acxiom pomyślał też o pomyśle na gadżet, który mógłby znacząco podnieść skuteczność kampanii.

Przykładowo, 400 tysięcy rodzin z dziećmi w wieku szkolnym deklarujących zainteresowanie pożyczkami gotówkowymi oraz kredytami krótkoterminowymi, znajdujące się w bazie ‘Back to school’, mogą być cennymi klientami banków, szkół językowych, sieci sklepów czy firm odzieżowych. Specjalna oferta cenowa na bazę Back to School dostępna jest we wrześniu, a jako skuteczny motywator do wzięcia udziału w kampanii może posłużyć np. kupon przedpłacony na kwotę, która zostanie odjęta od zakupów u organizatora akcji.

W kalendarzu Target Pool firmy planujące aktywności z zakresu marketingu bezpośredniego będą mogły szybko odnaleźć konsumentów o interesującym ich profilu, oszacować koszty realizacji kampanii oraz racjonalnie budować swoje budżety i plany marketingowe.

W chwili obecnej do dyspozycji klientów Acxiom znajduje się 14 baz tematycznych.