Centrum Manufaktura powstało na terenie XIX – wiecznej fabryki Izraela Poznańskiego. Zamierzeniem jej twórców było utworzenie ośrodka będącego kolebką życia kulturalnego, edukacyjnego oraz handlowego, nie tylko dla Łodzian, ale i mieszkańców pobliskich miejscowości. Te dwa głównie założenia mają odzwierciedlenie w prowadzonej kampanii, której koncepcja nawiązuje do włókienniczej historii fabryki Poznańskiego oraz miasta Łódź.
Zaintrygowani powstaniem centrum Manufaktura w zabytkowej fabryce, chcieliśmy nawiązać do włókienniczej tradycji Łodzi i nadać temu skojarzeniu nowoczesny kształt. Stad też połączenie charakterystycznego dawnego języka z nowoczesną czcionką. A wszystko to pokazane na tle barwnych haftowanych tkanin – mówi Paweł Borowski, Dyrektor Kreatywny TBWA\Warszawa.
Agencja TBWA\ przygotowała 3 odsłony kampanii teaserowej. Na początku kwietnia ruszyła pierwsza część kampanii outdoorowej. Na billboardach pojawiły się layouty w 5 wersjach kolorystycznych, odliczające czas do otwarcia centrum Manufaktura, choć także z nich nie wynika, o jakie otwarcie chodzi.
Następnie, 1 maja na terenie Łodzi, w pobliskich miejscowościach, oraz w Częstochowie pojawiły się 3 wersje billboardu z haftowanymi hasłami: „Ubrania proyektantów naylepszych ze wzorami niespotekanemi”, „Kinematograf naynowocześnieyszy w czasach naszych” oraz „Limoniady, leguminy i znamienite rozkosze podniebienia”. Jednocześnie w prasie lokalnej pokazano layouty, także nawiązujące do funkcji handlowej, rozrywkowej i edukacyjnej Manufaktury: „Ubrania projektantów najlepszych ze wzorami niespotekanemi i asortyment nieprzebrany zamorski i krajowy”, „Limoniady, leguminy, rozkosze brzucha oraz ucha”,„Kinematograf naynowocześnieyszy w czasach naszych i inne techniki cuda”.
W kolejnej fazie kampanii tj. od 11 maja, w odpowiedzi na billboardy, pojawiły się nowe layouty z hasłem: „Nowe centrum, które ma 154 lata otwarte od 17 maja” wraz z metkami odpowiednio „Manufaktura napędza modę od 1852 r.”, „Manufaktura napędza kulturę od 1952 r. oraz „Manufaktura napędza dobry smak od 1952 r.”. Podobnie w przypadku reklamy prasowej, hasła podkreślają historyczny charakter miejsca. Widzimy hasła: „Zakupy w centrum, które ma 154 lata”, „Koncerty w centrum, które ma 154 lata”, wraz z informacją o gwiazdach, które wystąpią na koncercie z okazji otwarcia Manufaktury (m.in. zespół Sistars, DAAB, Kayah, Krzysztof Kiljański”) oraz „Muzeum Nauki i Techniki dla dzieci w Centrum, które ma 154 lata”. Faza rozwiązania potrwa do 31 maja.
Kampania obecna jest również w lokalnym radiu. Agencja TBWA\Warszawa przygotowała sześć traserów, które emitowane były w okresie od 1 do 11 maja br. Od 11 maja, w emisji jest spot z rozwiązaniem trasera oraz dodatkowo spot informujący o koncertach i zachęcający do odwiedzenia centrum Manufaktura w dniu otwarcia.
Oprócz tego, agencja TBWA przygotowała również projekt biletu wstępu do Muzeum Techniki, naklejki oraz papeterię i projekt listu z adresami sklepów, w których można realizować bony podarunkowe.