Przepychanki klientów przy półce, zazdrosne spojrzenia kierowane ku tym, którym na wyprzedaży udało się dostać ostatnie egzemplarze towaru, a następnie długie oczekiwanie w kolejce do kasy. Chyba nie najprzyjemniejsze wspomnienia – prawda? Organizacja Visa postanowiła raz na zawsze odesłać do lamusa wyobrażenie stresujących, działających na nerwy zakupów wprowadzając nowy, zaskakujący spot reklamowy z Billem Shannonem, jedynym w swoim rodzaju artystą „tańca ulicznego”, wspaniale ucieleśniającym przekaz „Visa – żyje się lepiej”.
Bill Shannon, którego los zmusił do chodzenia o kulach, zyskał sławę dzięki temu, że osiągnął niewiarygodną płynność tanecznych ruchów. Artysta wypracował styl, znany jako „technika Shannona”, w którym wykorzystuje kule oraz inne pomoce i przedmioty, w tym również deskorolkę. W spocie reklamowym Visa ta technika pozwala mu dokonywać codziennych zakupów bez wysiłku, „tanecznym krokiem” – w stylu niespotykanym dotąd na ekranie polskiej telewizji.
Nowy spot reklamowy z Billem Shannonem doskonale ilustruje hasło organizacji płatniczej: „Visa – żyje się lepiej”, zwłaszcza w jego angielskiej wersji: „Life flows better with Visa” (dosł: „życie płynie lepiej z Visa”). Bill płynnie i swobodnie sunie wzdłuż ulicy, zjeżdża po poręczy schodów, przemieszcza się pomiędzy różnymi punktami sprzedaży – dodając niespodziewanie świeży odcień i nieco zawadiackich cech ustalonemu, zdawało by się, porządkowi codziennych zakupów.
Zeszłoroczny spot reklamowy organizacji Visa przedstawiał pozostawionego gdzieś na pustkowiu przez przyjaciół po szalonym „wieczorze kawalerskim” młodego człowieka, który nie miał przy sobie (i na sobie…) praktycznie niczego prócz karty Visa; by móc zdążyć na swój ślub, musiał jej użyć w sposób twórczy.
Nowy spot reklamowy, stworzony przez agencję Saatchi & Saatchi, na pewno również wywoła dyskusję po premierze.
A oto wrażenia samego Billa Shannona: „Kręcenie tego spotu było doprawdy wielkim przeżyciem. W ciągu ostatnich 20 lat występowałem już na całym świecie, ale teraz po raz pierwszy znalazłem się w reklamie telewizyjnej. Kiedy zaczynałem pojawiać się na ulicy stosując moją technikę, wśród przechodniów, budziło to sporą sensację. Dla mnie, artysty-performera, bardzo ważne jest to, by móc podzielić się swoim doświadczeniem za pośrednictwem reklamy. Mam nadzieję, ze sposób w jakim „płynę” wśród ludzi jeszcze bardziej uzmysłowi niezrównane uczucie, jakie daje doświadczenie życia pozbawionego kłopotów i stresów.”
Colin Clarke, wiceprezes Visa Europe ds. zarządzania marką, powiedział: „Nasz spot pokazuje, jak dzięki karcie Visa, nowoczesnemu narzędziu zarządzania finansami osobistymi codzienne życie konsumentów płynie lepiej i spokojniej”.–
Kim jest Bill Shannon
Bill Shannon to artysta-performer dotknięty obustronnym zwichnięciem stawu biodrowego, który opracował sposób ekspresji zwany techniką Shannona; wykorzystuje przy tym specjalnie ulepszone kule, ułatwiające mu aktywność ruchową.
Źródło: Visa