Techniki poligraficzne w marketingu

Organizatorem warsztatów, które odbyły 14 marca br. we Wrocławiu, była agencja SARTO Public Relations. Uczestniczyli w nich pracownicy działów marketingu, na co dzień zamawiający firmowe ulotki, foldery itp. materiały drukowane. Podczas szkolenia dowiedzieli się, w jaki sposób można już na etapie składania zlecenia znacząco obniżać koszty całego przedsięwzięcia, poprzez dobór formatu, nakładu, gramatury papieru, technik uszlachetniania itp. Bardzo „na czasie” był wykład na temat fotografii reklamowej i zasad doboru technologii wykonania zdjęć w zależności od ich późniejszego zastosowania. Duże zainteresowanie wzbudziły także zajęcia poświęcone prawnym aspektom powstającym na styku poligrafii z marketingiem. Dylematy typu „czyje są klisze poligraficzne?”, „jak kupować prawa do projektów i zdjęć?”, czy „jak formułować umowę z twórcą” – jak się okazuje – są na porządku dziennym każdego marketingowca.

W warsztatach uczestniczyli pracownicy takich firm, jak Telewizja Polska Oddział Katowice, Baumit, Toya SA czy Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu. – Uczestnik czuje, że przez cały czas ktoś czuwa nad organizacją, dzięki czemu warsztaty przebiegły bardzo płynnie i bez zarzutu – tak oceniła spotkanie reprezentantka firmy Boart Longyear. Informacje w prosty i komunikatywny sposób przekazywali wykładowcy z firmy CEZEX i Agencji Reklamowej PiGEON, prowadzącej także własną drukarnię.

Najbliższe warsztaty organizowane przez SARTO to „Sztuka wystąpień publicznych dla kobiet”, które odbędą się 21 marca w Warszawie. W najbliższych planach także kolejny cykl seminariów – tym razem poświęcony szczegółowemu omówieniu prac pre-press przy użyciu programu Adobe In-Design.