Technologia NCR zmienia oblicze bankowości

22 września w warszawskim showroomie NCR, globalnego lidera w zakresie zintegrowanych rozwiązań dla instytucji finansowych, odbyła się konferencja Trendy Technologiczne, Które Zmienią Oblicze Bankowości. Zgromadzeni mieli okazję, by dowiedzieć się więcej na temat kierunku rozwoju technologii dla sektora bankowego i wyzwań stojących przed branżą w obliczu postępującej cyfryzacji. Zaproszeni prelegenci – Bartłomiej Śliwa, Witold Rydzewski, Marcin Wrotkowski oraz Arkadiusz Nowicki zaprezentowali rozwiązania oferowane przez firmę.


Czwartkowe spotkanie zostało podzielone na trzy główne moduły.

O tym, jak System Connections NCR zmienia podejście do biznesu indywidualnej placówki bankowej mówił Prezes NCR w Polsce oraz na Europę Wschodnią, Bartłomiej Śliwa. W prezentacji poruszył m.in. kwestię budowania lojalności klientów przez instytucje bankowe. „Rola customer experience w bankowości nigdy nie była większa. Zapewnienie pełnego doświadczenia omni-channel jest jednym z najważniejszych celów, do których powinny dążyć banki by sprostać oczekiwaniom współczesnego konsumenta”– twierdzi Bartłomiej Śliwa.

Witold Rydzewski – Software Solutions Manager NCR w Polsce, omówił kwestię bezpieczeństwa transakcji, ryzyka ataków na instytucje, czyhających na klientów pułapek i w jaki sposób NCR pomaga im zabezpieczyć się przed wyciekiem danych i atakami na bankomaty, urządzenia i sieci logiczne dzięki zaawansowanym systemom bezpieczeństwa Fractals, Alaric i Fidelis. „W ubiegłym roku wzrosła liczba ataków na banki. Chodzi zarówno o ataki fizyczne, jak i za pośrednictwem sieci. Mamy tu do czynienia z nieustannym wyścigiem instytucji finansowych i przestępców. Wyścig, w którym rozwiązania NCR mogą dać bankom wyraźną przewagę”– podkreślał Witold Rydzewski.

Arkadiusz Nowicki – Dyrektor ds. Rozwoju Software NCR w Polsce, przybliżył temat projektowania oddziałów przyszłości w modelu „nano-branch”, wagi odpowiedniego podejścia do planowania powierzchni placówki, a w szczególności uwzględniania stref samoobsługowych i modularności zastosowanych rozwiązań. „Placówki banków realizowane w technologii nano-branch pozwalają na prawdziwe poznanie potrzeb klienta – jego preferencji i zachowań. W dobie kryzysu tradycyjnych oddziałów bankowych – to świetne rozwiązanie dla instytucji finansowych pragnących wychodzić naprzeciw oczekiwaniom konsumentów”– tłumaczył Arkadiusz Nowicki.

NCR Polska