Technologia zbliżeniowa podczas Festiwalu Era Nowe Horyzonty

Letnie festiwale muzyczne i filmowe od kilku lat, od strony technologicznej, z powodzeniem obsługiwane są przez Spółkę eService.

Festiwal już od jedenastu lat konsekwentnie prezentuje niekonwencjonalne kino autorskie, poszukujące nowego języka i świeżej formy, przekraczające kulturowe i społeczne tabu. Festiwal odkrywa nowe horyzonty także w obszarze innych dziedzin sztuki: pokazom filmowym towarzyszą wystawy, koncerty i instalacje. Nowe Horyzonty to największy festiwal filmowy w Polsce. W ubiegłym roku festiwalowe projekcje zobaczyło 120 tysięcy widzów.

eService od lat niezmiennie utrzymuje pozycję lidera technologicznego na rynku akceptacji kart płatniczych. Spółka jest równocześnie pierwszym agentem rozliczeniowym w Polsce, który umożliwił płatności kartami wyposażonymi w technologię zbliżeniową.

Od chwili zrealizowania pierwszej transakcji kartą zbliżeniową, czyli od grudnia 2008 roku, firma eService dynamicznie i konsekwentnie poszerza swoją sieć akceptacji kart contactless. Dziś, eService umożliwia transakcje kartami wyposażonymi w technologię zarówno PayPass jak i PayWave na blisko 15 tysiącach urządzeń.

Szybkość i wygoda płatności to podstawowe zalety kart zbliżeniowych – kart, które stają się standardem płatności w każdym punkcie handlowo-usługowym. Co więcej, coraz częściej klienci, rezygnują z tradycyjnego nośnika, jakim jest karta na rzecz nowoczesnego breloczka, zegarka czy telefonu, którymi również można dokonać płatności.

Wszyscy uczestnicy tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty będą mogli zapłacić kartami zbliżeniowymi dzięki terminalom eService.

– Technologia zbliżeniowa, jaką z powodzeniem dostarcza eService, staje się nieodłącznym elementem letnich festiwali muzycznych i filmowych. – przyznaje Katarzyna Jaworska z Zespołu Marketingu i PR eService. – Dla nas, każde tego typu przedsięwzięcie to z jednej strony wyzwanie, któremu staramy się w 100% sprostać, z drugiej – jest to znakomita okazja do promocji nowoczesnej technologii wśród wielotysięcznej grupy festiwalowych sympatyków. – dodaje Katarzyna Jaworska.

Karty zbliżeniowe na dobre wpisały się w charakterystykę letnich festiwali organizowanych pod patronatem organizacji płatniczej MasterCard.

– Chcemy zapewnić uczestnikom festiwalu wygodę i szybkość transakcji oraz bezpieczeństwo. Nad płatnościami dokonywanymi kartami w technologii contactless festiwalowicze mają całkowitą kontrolę – nie wypuszczają swoich kart z rąk. Zbliżają je jedynie do czytnika, a przy kwotach większych niż 50 zł, wstukują dodatkowo kod PIN. Nie muszą szukać drobnych po kieszeniach ani rozmieniać banknotów, dzięki czemu transakcje przebiegają szybko i sprawnie. – mówi Krzysztof Drzyzga, New Business Development Manager polskiego oddziału MasterCard Europe.

Organizatorzy Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty zadbali, by uczestnicy nie narzekali na brak atrakcji. 

– Do Wrocławia przyjedzie wielu znakomitych reżyserów filmowych, aktorów, producentów, agentów sprzedaży i dystrybutorów filmowych z Polski i zagranicy. – wyjaśnia Marcin Pieńkowski, Rzecznik Festiwalu. – Wśród gości znajdzie się węgierski mistrz Béla Tarr.  Twórca legendarnego „Szatańskiego tanga” pokaże swój najnowszy, zapowiadany jako ostatni, film „Koń turyński” oraz poprowadzi masterclass. Do Wrocławia przyjadą również najwybitniejszy przedstawiciel kinematografii południowokoreańskiej, autor „Łuku i Samarytanki” Kim Ki-duk oraz bohaterowie przeglądów: wizjoner współczesnego kina Terry Gilliam, wielokrotnie nagradzany w Cannes twórca Ludzkości i Flandrii Francuz Bruno Dumont, mistrzyni kina norweskiego Anja Breien, niemiecki reżyser filmów eksperymentalnych i kolekcjoner Werner Nekes oraz polski animator, malarz i performer Mariusz Wilczyński. – kontynuuje Marcin Pieńkowski.

MFF Nowe Horyzonty odbędzie się we Wrocławiu w dniach 21 – 31 lipca 2011.  Podczas imprezy zostanie zaprezentowanych około 480 filmów z ponad 50 krajów.

Aktualnie, transakcje zbliżeniowe można zrealizować na urządzeniach eService w sieciach handlowych takich jak: Shell, Empik, Rossmann, IKEA,  McDonald’s, Kakadu, Smyk, CoffeeHeaven, EuroApteka, VENEZIA, Douglas, Matras Księgarnie, saloniki komputerowe Sferis, w Grupie Ultimate Fashion (zarządzającej markami: Aldo, Bodique, Dune, ESPRIT, BOSS, MANGO, MEXX, Spring, PeaCocks, New Look, RIVER ISLAND), Carry, w Grupie NG2 (CCC, BOTI, QUAZI).

Źródło: eService S.A.