Tegoroczna zima sprzyja kierowcom

W te Święta mniej osób niż w ubiegłym roku potrzebowało pomocy na drodze – wynika ze statystyk Europ Assistance Polska. Wśród klientów, którzy skorzystali z assistance najwięcej osób zgłaszało problemy z silnikiem, rozładowanym akumulatorem i niesprawną elektryką w samochodzie lub potrzebowało pomocy po wypadku. Z kolei w okresie przedświątecznym klienci chętnie korzystali z usług informacyjnych oraz pomocy konsultantów concierge.

W tym roku wszystkich interwencji na drodze w okresie od 24 do 26 grudnia było o kilka procent mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. W te Święta blisko 1/3 wszystkich spraw dotyczyła problemów z silnikiem, a 26% spraw związanych było z koniecznością pomocy kierowcy, który uczestniczył w kolizji lub wypadku. To zdecydowanie mniej niż w okresie świątecznym 2010 roku, kiedy to liczba uczestników wypadków drogowych korzystających z assistance była wyższa o 30%.

Trzecią z kolei przyczyną wezwań drogowych były w te Święta rozładowane akumulatory i popsuta elektryka (20% zgłoszeń), a czwartą problemy z zawieszeniem oraz przebite opony (9% wezwań, o połowę mniej niż w Święta 2010 roku). Około 12% spraw stanowiły problemy m.in. z układem hamulcowym, czy kierowniczym oraz napędem. Ostatnie 4% wszystkich spraw to wezwania alarmowe w sytuacji np. zatrzaśnięcia kluczyków w aucie, braku paliwa, czy też zatankowania złego paliwa.

„Te dane potwierdzają, że zima w tym roku jest rzeczywiście bardziej łaskawa dla kierowców. Brak opadów śniegu oraz stosunkowo wysoka temperatura sprzyjają bezawaryjnej jeździe. Chociaż różnica w liczbie spraw w stosunku do ubiegłego roku na poziomie 10% może się wydawać nieduża, to jednak dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę fakt, iż od zeszłego roku liczba osób uprawnionych do korzystania z pomocy Europ Assistance znacząco się zwiększyła. Warto również podkreślić, iż na skutek coraz bogatszych zakresów programów assistance, kilkukrotnie wzrosła liczba spraw, w przypadku których kierowcom przyznawany był pojazd zastępczy na czas naprawy ich auta” – mówi Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy Europ Assistance Polska.

Pomoc nie tylko na drodze

Klienci korzystający z usług firmy Europ Assistance Polska korzystali w Święta nie tylko z pomocy na drodze. W tym roku zwiększyła się liczba spraw z zakresu assistance domowego, czyli interwencji specjalistów m.in. w przypadku zwarcia instalacji elektrycznej, zalania, czy awarii sprzętu domowego. Zdarzyło się również kilka interwencji powiązanych z włamaniem do domu klienta, które wymagały interwencji ślusarza oraz zabezpieczenia mienia klienta.

W okresie przedświątecznym klienci chętnie korzystali również z usług informacyjnych oraz pomocy profesjonalnych konsultantów concierge. Wiele zapytań związanych było ze Świętami i Sylwestrem i  dotyczyło m.in. godzin otwarcia poszczególnych sklepów i centrów handlowych, ekspresowych przesyłek kurierskich, organizacji pomocy sprzątającej, ale także na przykład organizacji wizyty Mikołaja w domu klienta w Wigilię, wyszukania oryginalnych i trudnodostępnych prezentów, czy też wyjazdów i imprez Sylwestrowych.

Źródło: Europ Assistance Polska