Terminale eService zgodne z EMV

Migracja stopniowo obejmie wszystkie terminale należące do eService, czyli w sumie ponad 33 tysiące urządzeń, działających obecnie w punktach handlowo-usługowych na terenie całej Polski. Transakcje wykonywane z użyciem kart chipowych Maestro i MasterCard, a przetwarzane przez eService, będą autoryzowane zgodnie ze standardami EMV.

„Dzięki wdrożonym zmianom, klienci płacąc za zakupy w punktach handlowo-usługowych, w których znajdują się terminale płatnicze eService, będą mieli jeszcze większą gwarancję bezpieczeństwa transakcji. Karty chipowe zgodne ze standardem EMV są pomocne w walce z przestępczością ze względu na zastosowanie algorytmów szyfrujących oraz specjalnego kodu chroniącego dane zapisane w pamięci mikroprocesora na indywidualnej karcie płatniczej” – wyjaśnia Brian Morris, Senior Business Leader Advanced Payments, MasterCard Europe.

Technologia EMV wyznacza standard działania kart chipowych, to jest kart wyposażonych w mikroprocesor. „Konwersja na standard EMV w przypadku takich kart jak Maestro czy MasterCard zwiększa bezpieczeństwo, ponieważ transakcji dokonuje mikroprocesor na karcie, w oparciu o wprowadzony PIN i jego weryfikację. Jednocześnie zmiana ta obniża koszty eksploatacji terminala dla sprzedawcy, który nie płaci każdorazowo za połączenia telefoniczne. Transakcje są zapisywane w pamięci karty oraz w pamięci terminala. Terminal łączy się z centrum rozliczeniowym tylko jeden raz – na koniec dnia roboczego i przesyła dane o dokonanych w danym dniu transakcjach. Eliminuje to konieczność telefonicznego łączenia się terminala z bankiem przy każdej płatności dokonywanej kartą” – wyjaśnia Hanna Staśkiewicz-Dziełak, dyrektor marketingu Przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce.