Test salonów sprzedaży 11 firm samochodowych w tygodniku Auto Świat

Test przeprowadzono metodą „tajemniczego klienta”. 16 specjalnie przeszkolonych ankieterów odwiedziło anonimowo 231 salonów sprzedaży nowych samochodów 11 marek (Citroëna, Fiata, Forda, Hondy, Hyundaia, Opla, Peugeota, Renault, Skody, Toyoty i Volkswagena). „Tajemniczy klienci” oceniali organizację salonu, jakość obsługi i jazdę próbną wybranym modelem auta. Salony i sprzedawców oceniano w 20 kategoriach. W końcowym zestawieniu zwyciężyły salony Forda, Peugeota i Toyoty.

– Test salonów to olbrzymie przedsięwzięcie. Nasi ankieterzy przez dwa tygodnie przemierzali cały kraj, wypełniając obszerny arkusz ocen zawierający kilkadziesiąt pytań. Ale dzięki temu czytelnicy otrzymają najbardziej obiektywny obraz jakości pracy salonów samochodowych – mówi Stanisław Sewastianowicz, redaktor naczelny tygodnika Auto Świat.

W najnowszym numerze zamieszczono wyniki testu salonów oraz wykresy obrazujące punktację w trzech głównych kategoriach. Natomiast za dwa tygodnie, 20 czerwca Auto Świat opublikuje ranking 231 salonów sprzedaży w całym kraju.