TFI PZU w akcjonariacie TRO MEDIA SA

Zarząd TRO MEDIA S.A. poinformował w piątek 2 września br. o udziale w akcjonariacie funduszy inwestycyjnych TFI PZU S.A. To właśnie ta instytucja finansowa za pośrednictwem spółki zarządzającej PZU Asset Management odkupiła w dniu 25 stycznia 2011 roku akcje od głównego akcjonariusza.

– Nie była to w minionym okresie jedyna zainteresowana naszymi akcjami instytucja finansowa – mówi Marcin Misztal – prezes zarządu TRO MEDIA – Rozmowy z inwestorami instytucjonalnymi odbywamy regularnie i widzimy duże zainteresowanie naszą działalnością. Podoba się zwłaszcza model biznesu łączący działalność mediów elektronicznych z jednoczesną budową grupy spółek portfelowych w tym obszarze. Pozwala to z jednej strony na dywersyfikację przychodów operacyjnych, a z drugiej budowę grupy skupionej wokół multimediów – dodaje Misztal.

 
Pierwszą spółką portfelową była Domenomania.pl, która obecnie notowana jest również na rynku Newconnect i dzięki temu bardzo szybko się rozwija. Zwiększając przychody abonamentowe i wprowadzając nowe usługi, w efekcie zdecydowanie poprawia wyniki finansowe. Kolejne to Kinomaniak Sp. z o.o., która jest właścicielem czwartego co do wielkości serwisu filmowego w Polsce oraz Macro Games Sp. z o.o. zajmująca się tematyką gier komputerowych, już dzisiaj posiadająca międzynarodowe umowy o współpracy przy dystrybucji kodów do gier.

TRO Media wartość buduje głównie poprzez stały rozwój działalności operacyjnej związanej z zarządzaniem powierzchniami reklamowymi, a także poprzez wprowadzanie i rozwijanie nowych technologii we wszystkich spółkach w grupie. Ostatnim przykładem jest przygotowywana technologia wspomagająca współpracę B2B dla branży reklamowej, która otrzymała bardzo duże wsparcie z dotacji unijnej (ponad 1,3 mln PLN). Spółka w ubiegłym roku osiągnęła poziom 9 mln przychodów a w pierwszym półroczu bieżącego roku pochwaliła się wynikiem zdecydowanie przekraczającym 6 mln zł przychodów (wynik za 6 miesięcy 2011 roku).

– Rozmawiamy z wieloma dużymi graczami na rynku polskim jak i światowym. Najbliższe obecnie nam kierunki to kraje Europy Środkowo – Wschodniej. Jestem przekonany, że jeszcze w tym roku będziemy mogli poinformować o nowych Partnerach w biznesie – mówi Marcin Misztal – prezes zarządu TRO MEDIA SA.

Źródło: TRO MEDIA SA