The Heart i Mastercard uruchomili spółkę Digital Gateways do otwierania kont online

W ramach strategicznej współpracy, The Heart i Mastercard uruchomili spółkę Digital Gateways oferującą cyfrowy onboarding klientów. Platforma udostępnia gotowe rozwiązanie m.in. dla instytucji finansowych, które mogą pozyskać klienta bez konieczności fizycznej wizyty w oddziale. Wykorzystuje technologię dostarczaną przez Autenti oraz Identt.

Digital Gateways to jedno z niewielu dostępnych na polskim rynku rozwiązań, które umożliwia jednocześnie cyfrową i bezpieczną weryfikację tożsamości klienta oraz elektroniczny podpis dokumentów. To narzędzie typu „plug&play”, które można łatwo zintegrować z infrastrukturą banku, ubezpieczyciela czy dowolnej instytucji finansowej.

Platforma Digital Gateways to nasza odpowiedź na złożony i czasochłonny proces pozyskiwania klientów, wysokie koszty i zmieniające się regulacje. Technologia zapewnia bezpieczną i zgodną z prawem weryfikację klienta, któremu otwieramy drzwi do cyfrowego świata. Merytoryczne i technologiczne wsparcie Mastercard przy budowaniu tej spółki umożliwiło nam stworzenie rozwiązania łatwego do wdrożenia w różnorodne systemy – mówi Maciej Marszałek, Managing Partner The Heart, zarządzający powstawaniem nowych spółek technologicznych (z ang. venture building).

Venture Building, czyli tworzenie zwinnych startupów rozwiązujących wspólne wyzwania rynkowe to aktywność, którą rozpoczęliśmy z The Heart ponad rok temu z przekonaniem, że ten format działania najlepiej odpowiada potrzebom naszych partnerów. Wdrożenie Digital Gateways w Credit Agricole Bank pokazuje, że był to słuszny ruch. Kolejne projekty, które są już na etapie zaawansowanych przygotowań upewniają nas w przekonaniu, że myli się tylko ten, kto nie próbuje, a konkretne rozwiązania ważnych wyzwań integrują środowisko i dają doskonałe rezultaty biznesowe – mówi Aleksander Naganowski, Dyrektor ds. Rozwoju Rozwiązań Cyfrowych w polskim oddziale Mastercard Europe.

Pierwsze wdrożenie

Nowe rozwiązanie działa w modelu „white label” i jako pierwsze zostało wdrożone w Credit Agricole w dedykowanej aplikacji „CA24 Otwórz Konto” służącej do zakładania rachunku osobistego.

Proces w pełni zdalnego otwarcia konta w naszym banku to odpowiedź na potrzeby klientów i kolejny krok w rozwoju naszej bankowości elektronicznej. Już od pierwszych dni aplikacja cieszy się dużym zainteresowaniem, a ze względu na dostępność i pełną samoobsługę coraz więcej klientów decyduje się na założenie konta przez aplikację. Do tej pory zrobiło to już kilka tysięcy klientów. Cały proces trwa nie dłużej niż 15 minut, a docelowo planujemy zintegrować tę funkcję z naszą aplikacją mobilną – komentuje Anna Grechowicz-Dorosz, Head of Innovation Lab Credit Agricole Bank Polska.

Źródło: Mastercard