The Heart wyszuka startupy dla PKO Banku Polskiego

The Heart zacieśnia dotychczasową współpracę z PKO Bankiem Polskim i w ramach partnerstwa wyszuka spółki technologiczne dla banku (ang. technology scouting). Korporacyjne centrum innowacji przeanalizuje fintechy działające na polskim oraz europejskim rynku oraz wybierze te, które najlepiej odpowiedzą preferencjom banku. Najciekawsze rozwiązania mają szansę zostać wdrożone w ramach platformy współpracy ze startupami „Let’s Fintech with PKO Bank Polski”. W pierwszym projekcie scoutingowym realizowanym we współpracy z The Heart poszukiwane są startupy wspierające pracę oddziałów oraz współpracę z klientami detalicznymi.

PKO BP

The Heart i PKO Bank Polski kontynuują współpracę już kilka lat. Bank był jednym z pierwszych członków Corporate Clubu, czyli społeczności liderów cyfrowej transformacji. To właśnie poprzez inicjatywy w ramach klubu doszło do spotkania z ZenCard, który został wykupiony przez bank w 2017 roku.

W ramach nowego etapu partnerstwa, The Heart będzie odpowiedzialny za cykliczne poszukiwanie innowacyjnych spółek specjalizujących się w konkretnym zagadnieniu. Głównym zadaniem będzie analiza startupów i selekcja tych najlepiej dopasowanych do oczekiwań banku. Następnie zespół ekspertów „Let’s Fintech with PKO Bank Polski” wybierze firmy z największym potencjałem do dalszej współpracy. W pierwszej edycji scoutingu spotkanie wybranych startupów z ekspertami zaplanowane jest na połowę czerwca.

Poszukiwania w pierwszej kolejności obejmą rozwiązania dotyczące m.in. angażowania nowych klientów, jakości obsługi i komfortu pracy w placówkach, wsparcia społeczności lokalnych wokół oddziałów, czy optymalizacji działania oddziałów. Najciekawsze z nich mogą zostać wdrożone w banku. Najpierw pilotażowo, w ramach programu „Let’s Fintech with PKO Bank Polski” – platformy rozwoju innowacji. Następnie na większą skalę, w sieci oddziałów banku.

Jak wynika z analiz The Heart, kupowanie rozwiązań od start-upów jest obecnie jednym z najczęściej wykorzystywanych modeli wdrażania innowacji. Obecnie aż 82 proc. liderów korporacji planuje oferować rozwiązania tworzone przez startupy swoim klientom. Młode spółki dzięki współpracy z dużymi firmami otrzymują wsparcie doświadczonego partnera oraz dostęp do większej grupy klientów.

Źródło: The Heart