TNT: jednolita marka TPG I TNT

TPG zatrudnia obecnie ponad 160 000 pracowników i świadczy usługi w ponad 200 państwach. Jednolita marka zwiększy rozpoznawalność grupy na świecie, a także zapewni skuteczniejszą komunikację dotyczącą świadczonych przez nią usług. Zmiana nazwy podkreśla globalny zasięg działania firmy.

TPG powstało w 1998 roku gdy PTT Post (Poczta Holenderska) przejęła firmę TNT. W 2002 roku firma zmieniła nazwę na TPG Post. TPG obecnie świadczy usługi pocztowe w Holandii oraz ośmiu innych europejskich państwach, częściowo pod marką TNT. Królowa Holandii Beatrix nadała firmie TNT Post Group prawo posługiwania się na terenie Królestwa Holandii tytułem „Royal” w nazwie. Korporacyjną barwą grupy będzie kolor pomarańczowy.

– TNT będzie odtąd jednolitą, globalną marką – zapewni to firmie większą rozpoznawalność na całym świecie. Zmiana ta symbolizuje zarazem synergię trzech obszarów naszej działalności: usług pocztowych, kurierskich i logistycznych – wyjaśnia Harry Koorstra, członek zarządu TPG odpowiedzialny za dywizję pocztową.

Stopniowe wprowadzanie marki TNT w dywizji pocztowej oraz implementacja spójnego systemu wizualizacji przedsiębiorstwa rozpocznie się w 2006 roku i obejmie wszelkie zasoby firmy, m.in. ubiory ok. 45 000 pracowników pocztowych. Proces zmiany wizualizacji zakończy się po trzech latach i nastąpi głównie w toku naturalnej wymiany wychodzących z użycia elementów. Operacja ta pozwoli zapewnić efektywność kosztową poprzez efekt skali, wspólne inwestycje w kampanie marketingowe, działania komunikacyjne oraz spójną wizualizację korporacyjną.

– Pragniemy być rozpoznawalni na całym świecie jako dostawca usług doskonałych jakościowo, firma skuteczna i elastyczna – za sprawą codziennych wysiłków 160 000 naszych pracowników. Spodziewamy się, że jednolita marka TNT pozwoli nam zdobyć nowych klientów, zaś dotychczasowych zachęci do skorzystania z kolejnych usług. Z pewnością nasi pracownicy pocztowi wkrótce polubią pomarańczowy kolor marki TNT na równi z czerwienią dotychczasowych barw TPG – mówi Peter Bakker, dyrektor zarządzający TPG.