Wymarzona wycieczka, wygranie Mundialu, urządzenie kuchni czy promocje cenowe. Deweloperzy robią wszystko, by zainteresować swoją ofertą potencjalnych klientów. Zwłaszcza w wakacje, gdzie popyt na mieszkania jest nieco mniejszy, ale konkurencja nie śpi.
W miesiącach letnich w większości firm i instytucji następuje spowolnienie pracy. Wielu deweloperów postanowiło jednak wykorzystać ten czas. Firmy organizują promocje, sięgają również po wiele narzędzi nowoczesnego marketingu. Klienci oczekują bowiem coraz więcej. Niezbędne jest zaciekawienie przyszłego nabywcy mieszkania oraz nawiązanie z nim partnerskich relacji.
Od początku lipca ruszyła w Poznaniu akcja promocyjna firmy PBG Dom. Przy zakupie mieszkania na ulicy Złotowskiej 51 każdy klient otrzymuje dodatkowo wycieczkę. Co ciekawe sam może wybrać miejsce gdzie chciałby pojechać, ogranicza go jedynie wysokość vouchera (6 tysięcy złotych). – Mam nadzieję, że nasza akcja spotka się z dużym zainteresowaniem. Większość ludzi kupując mieszkanie przeznacza na nie znaczną część swoich życiowych oszczędności i zmuszona jest do rezygnacji z innych przyjemności. Nasi klienci natomiast po zakupie mieszkania zostaną zaproszeni na wspaniałe wakacje – mówi Magdalena Górzna-Jaromin, dyrektor ds. marketingu PBG Dom. Przy ulicy Złotowskiej 51 na klientów czekają mieszkania 1-,2,- 3-pokojowe, o powierzchni od 29 do 78 m kw. Mieszkania sprzedawane są w cenie 5990 zł za m kw. Pierwsi lokatorzy wprowadzą się już we wrześniu br. – Zależy nam na nawiązaniu trwałych relacji z kupującymi. Już niebawem planujemy nowe działania dla naszych obecnych oraz potencjalnych klientów – dodaje M. Górzna-Jaromin.
Z innych narzędzi marketingu korzysta natomiast Nickel Development. Z okazji Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej deweloper przygotował akcję „Wygraj Mundial z Nicklem”. Zabawa polega na typowaniu wyników meczów po zalogowaniu się na stronie internetowej. Akcja potrwa, tak jak Mistrzostwa, do 11 lipca. Na uczestników czekają liczne nagrody. To jednak nie jedyne działania marketingowe prowadzone przez firmę. Aby nawiązać i utrzymać dobre relacje z klientami deweloper prowadzi Program Nickel Partner. – Program adresowany jest do naszych klientów. W jego ramach udzielamy pomocy nie tylko w chwili przygotowywania się do zakupu mieszkania, ale także po przekazaniu klucza. Naszych klientów traktujemy jak partnerów, chcemy ich wspierać w realizacji marzeń – mówi P. Drygas, dyrektor marketingu i sprzedaży Nickel Development. Członkom Klubu Nickel Partner przysługują liczne przywileje. Otrzymują oni między innymi rabat na zakup kolejnego mieszkania, specjalne rabaty u Partnerów Programu, zaproszenie do udziału w prestiżowych imprezach firmowych.
Ronson Development, firma posiadające inwestycje w Warszawie i Poznaniu, kusi natomiast atrakcyjnymi promocjami cenowymi. Do końca czerwca klienci, którzy zdecydowali się na zakup 4-pokojowego mieszkania, otrzymywali voucher na wyposażenie kuchni w wysokości 50 tys. złotych. Promocją zostało objętych również pięć ostatnich domów w Józefosławiu na granicy Warszawy i gminy Piaseczno. W ramach akcji na osiedlu Gardenia można kupić dom o 200 tys. tańszy od pierwotnej ceny. Obecnie deweloper promuje ofertę przedsprzedażową nowego projektu w Łomiankach Naturalis. Aby z niej skorzystać i kupić mieszkanie tańsze o 5 proc., wystarczy zarejestrować się na stronie internetowej.
Klienci stają się coraz bardziej wymagający. Aby sprostać ich oczekiwaniom firmy deweloperskie wciąż inicjują nowe akcje promocyjne i działania niestandardowe. Chociaż cena nieruchomości wciąż jest bardzo istotna to nabywcy oczekują czegoś jeszcze. Coraz więcej klientów przywiązuje dużą wagę do postawy dewelopera. Ważne jest, aby okazywał on zainteresowanie klientem nie tylko w momencie sprzedaży mieszkań, ale również w późniejszym okresie. Duża konkurencja na rynku nieruchomości sprawia, że deweloperzy muszą konkurować o potencjalnego nabywcę. To dobrze wróży.
Źródło: ARW IMAGE Public Relations