To najdroższe marki finansowe świata

Światowe marki, które doskonale znane są również polskim klientom, znalazły się w grupie 10 najdroższych marek według raportu BrandZ Global Top 100. W raporcie uwzględniono sektor bankowy, ubezpieczeniowy oraz sektor kart kredytowych. Cała branża finansowa odnotowała wzrosty – podaje firma badawcza Millward Brown.

Operator kart kredytowych Visa zajął 7. miejsce w ogólnym zestawieniu najdroższych marek świata. Wartość marki Visa jest dwukrotnie większa niż głównego konkurenta – MasterCard. Opiewa ona na ponad 79 mln USD przy 49 mln USD MasterCard. Obie firmy działające w sektorze kart płatniczych podniosły swoją wartość o ponad 40 proc. w porównaniu do zeszłego roku.

Sektor bankowy podniósł swoją wartość o 15 proc., a jego liderem jest brytyjski HSBC. Drugie miejsce zajął Citi, przy czym zanotował ponad dwukrotnie większy wzrost wartości (30 proc.) w stosunku do zeszłego roku niż HSBC (13 proc.). Swoją pozycję umacnia również marka ING Banku (wzrost wartości o 29 proc.) pomimo zmian strukturalnych spółki oraz stopniowego wycofywania się z amerykańskiego rynku.

Średni wzrost wartości branży ubezpieczeniowej wyniósł 11 proc. Trzy największe grupy ubezpieczeniowe pochodzą z rynku azjatyckiego. Dopiero 5. miejsce zajęła firma ubezpieczeniowa działająca globalnie – AXA. Francuska AXA wyraźnie odstaje od czołówki rankingu przy czym w ciągu roku zyskała na wartości najwięcej (44 proc.).

Największe marki bankowe i ubezpieczeniowe świata w 2014 r.

Największe marki bankowe i ubezpieczeniowe świata w 2014 r.

Miejsce

Bank

Wartość w 2014 r.

[mln USD]

Firma ubezpieczeniowa

Wartość w 2014 r.

[mln USD]

1

HSBC

27,051

Ping An

12,409
2

Citi

17,341

China Life

12,026
3

J.P. Morgan

12,356

AIA

8,344
4

Santander

11,06

State Farm

8,314
5

ING Bank

9,771

AXA

5,645

Mateusz Gawin, Bankier.pl