Token sprzętowy – nowa metoda autoryzacji w Pekao24

Pod koniec stycznia w usłudze Pekao24 została udostępniona nowa metoda zatwierdzania operacji – token sprzętowy. Nowa metoda akceptowania zleceń jest dopełnieniem metod autoryzacji stosowanych dotychczas, czyli kodów generowanych przez aplikację PekaoToken, kodów SMS i kodów z karty kodów jednorazowych.

Teraz klienci mogą wybierać spośród czterech metod autoryzacji, decydując się na najwygodniejszy dla siebie sposób.

Token sprzętowy swoim wyglądem przypomina kartę kredytową. Urządzenie generuje kody jednorazowe służące do akceptowania operacji zlecanych w Pekao24 i pełni identyczną funkcję jak aplikacja PekaoToken instalowana w telefonie komórkowym, z tą różnicą, że pozwala dodatkowo autoryzować operacje zlecane poprzez konsultantów.

– Token sprzętowy to metoda autoryzacji, która zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa.
Wprowadzając nowe rozwiązanie w Pekao24, chcemy zaspokajać potrzeby klientów, którzy preferują zabezpieczenia sprzętowe a jednocześnie nie posiadają telefonu komórkowego lub z różnych względów nie chcą go wykorzystywać do akceptowania operacji zlecanych w usłudze – mówi Rafał Witczak, Dyrektor w Departamencie Bankowości Elektronicznej
.

Korzystanie z tokena jest wygodnym sposobem zatwierdzania transakcji. Urządzenie generuje kody autoryzacyjne dwóch typów – w zależności od rodzaju wykonywanej operacji.

Kody generowane automatycznie co minutę przeznaczone są do zatwierdzania operacji niefinansowych, czyli takich, które nie wychodzą poza Bank, jak np. zmiana danych teleadresowych czy złożenie wniosku o produkt bankowy oraz operacji realizowanych przez telefon komórkowy.

Kody generowane po wprowadzaniu do tokena PIN-u i wezwania (czyli 4 ostatnich cyfr z numeru rachunku odbiorcy oraz 4 cyfr wygenerowanych w serwisie internetowym) są przeznaczone do zatwierdzania operacji zlecanych w serwisie internetowym, związanych głównie z obciążeniem salda rachunku. Kod PIN ustanawiany jest przez klienta podczas aktywacji tokena.

Urządzenie wydawane jest na życzenie klienta w przypadku wyboru lub zmiany metody autoryzacji (w oddziale banku, serwisie internetowym – w sekcji „Ustawienia”, u konsultantów) i wysyłane przesyłką kurierską na adres korespondencyjny w ciągu 3 dni od momentu zamówienia.

Pekao24 to usługa Banku Pekao SA pozwalająca klientom indywidualnym na dostęp do rachunku za pośrednictwem internetu i telefonu. Z usługi Pekao24 korzysta 1,7 mln osób, którzy dokonują około 500 tys. logowań i realizują ponad 200 tys. operacji, każdego dnia. 

Źródło: Bank Pekao SA