Top Menedżer HR w Mondial Assistance

Izabela Jarosz, Dyrektor Personalny w Mondial Assistance zwyciężyła w konkursie na  Top Menedżera HR, zorganizowanym przez wydawnictwa Presspublica i Top Media. O tytuł najlepszego polskiego HR-owca walczyło kilkuset pracowników działów personalnych z całego kraju.

Zwyciężczyni konkursu jest od sierpnia 2006 roku szefem działu personalnego w Mondial Assistance. Izabela Jarosz jako kierownik, a następnie dyrektor, budowała od podstaw dział HR w tej firmie. Od początku bieżącego roku jest także koordynatorem HR w regionie złożonym z 5 krajów. Doświadczenie zdobywała m.in. w dziale zasobów ludzkich w Auchan Polska. Jest absolwentką psychologii oraz historii sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

Do konkursu, którego celem było wyłonienie kreatywnych twarzy polskiego HR oraz umożliwienie im zaprezentowania własnych wizji nowoczesnego zarządzania zasobami ludzkimi, mogli zgłaszać się pracownicy działów HR z firm działających na terenie całej Polski. Pierwsze dwa etapy, które polegały na wypełnieniu testu wiedzy z zakresu prawa pracy, internetowych testów kompetencyjnych oraz gry strategicznej, pozwoliły na wyselekcjonowanie 25 osób, które zaprezentowały najszerszą wiedzę. Najlepsi zmierzyli się z zadaniem, jakim była osobista prezentacja przed konkursowym jury.

Konkurs na Top Menedżera HR jest organizowany cyklicznie przez redakcje Rzeczpospolitej i Personel Plus. Tegoroczny był drugim w historii. Wzięło w nim udział 600 pracowników działów personalnych z całej Polski.

Izabela Jarosz, Dyrektor Personalny w Mondial Assistance:

„Tytuł Top Menedżera HR to nie tylko duże wyróżnienie, to także świadectwo uznania dla drogi, jaką przeszedł stworzony przeze mnie w Mondial Assistance dział personalny. Jest to nagroda tym bardziej cenna, że stanowi podsumowanie wieloletnich wysiłków. Do tego konkursu bowiem nie można przygotować się w ciągu kilku dni.

W moim przypadku tytuł Top Menedżera HR stanowi także ukłon w stronę całej firmy, która z powodzeniem wdraża kolejne kroki przygotowanej przez mnie strategii HR. Jest to więc nie tylko moje osobiste zwycięstwo, ale wygrana wszystkich pracowników Mondial Assistance. W mojej opinii rola HR opiera się na współdziałaniu, umiejętności słuchania, rozumieniu potrzeb biznesu i elastycznym na nie reagowaniu. Dlatego niezbędną cechą dobrego HR menedżera jest zaangażowanie w życie firmy.

Najtrudniejsze pytanie, jakie padło w całym wieloetapowym procesie weryfikacji kandydatów  na Top Menedżera 2010 dotyczyło projektu, którego byłam wyłącznym inicjatorem i wykonawcą.

Odpowiedziałam, że taki projekt nie istnieje. Wierzę bowiem, że sukces każdego przedsięwzięcia zależy od umiejętności pozyskania osób do współpracy. Każde narzędzie, jakie jest wdrażane przez dział HR musi zostać zaakceptowane przez osoby, którym ma służyć oraz dopasowane do kultury firmy. Dlatego w codziennej pracy stawiam na budowanie zaangażowania i odpowiedzialności za realizowane zadania, gdyż w moim przekonaniu warunkują one zarówno sukces indywidualny pracownika, jak i całej organizacji.

Strategia HR, którą na co dzień realizuję w Mondial Assistance opiera się na 3 filarach. Kluczowy jest rozwój organizacji, dlatego postawiłam na rekrutację wewnętrzną. W naszej firmie, dla osób, które znają swoje silne strony i mają jasno sprecyzowany cel, nie ma rzeczy niemożliwych. Nawet zaczynając od najniższego stanowiska można z powodzeniem rozwijać się w wybranym kierunku i szybko awansować. Determinantem jest nie tylko wiedza i predyspozycje, ale przede wszystkim motywacja do samorozwoju. Ponadto, staram się tak dobierać zespół Mondial Assistance, aby odzwierciedlał wartości, według których działamy. Są to troska, wspólnota, aktywność, profesjonalizm i zaufanie. Jedną z naczelnych zasad polityki HR w naszej firmie jest także elastyczność. Wyznaję zasadę, że procedury powinny być tworzone po to, aby służyły ludziom i firmie. W tym roku nasza firma wdrożyła system telepracy pozwalający na wykonywanie służbowych obowiązków z domu oraz ruchomy czas pracy, dzięki któremu można indywidualnie określać godziną rozpoczęcia i zakończenia pracy.

Tytuł Top Menedżera HR oznacza dla mnie ukoronowanie tych wszystkich wysiłków. W moim przekonaniu jest to wyraźny sygnał, że droga rozwoju strategii zarządzania ludźmi, którą stworzyliśmy w Mondial Assistance jest właściwym rozwiązaniem. Tytuł ten jest tym bardziej cenny, że przyznany przez niezależne instytucje, złożone z wybitnych ekspertów z wielu obszarów HR.”

Źródło: Euro RSCG Sensors