Koncepcja nagrodzonej reklamy powstała w Departamencie Marketingu i Komunikacji banku Nordea. Reklamę zamieszczono w szwedzko- i duńskojęzycznych dodatkach do „Dziennika Bałtyckiego” dystrybuowanych na bazach promowych w Gdańsku i Gdyni.
Konkurs „Dziennika Bałtyckiego” na Top Reklamę organizowany jest od 1995 r. O wyborze najlepszej reklamy decyduje kapituła konkursowa w składzie: Krzysztof Kwiatkowski (gdański oddział NBP), Zbigniew Canowiecki (Centrostal SA), Jan Zarębski (Lonza Nata), Wojciech Szczurek (prezydent Gdyni), Mariusz Gawron (G.I. Hossa), Yann Gontard, Mirosław Kowalski (Polskapresse), Krzysztof Krupa (Prasa Bałtycka), Alicja Kozakiewicz (Prasa Bałtycka). Kapituła zbiera się raz na trzy miesiące, wybierając reklamę kwartału. Wyróżnione w ten sposób reklamy kandydują następnie do nagrody dla reklamy roku. Zwycięzca otrzymuje statuetkę i całą kolumnę w „Dzienniku Bałtyckim”.